Wij willen in de kerk in alle stilte trouwen wat kost dat we zijn al bijna dertig jaar voor de wet getrouwd

Mijn man en ik willen de zegen van God over ons huwelijk laten gaan maar wat kost het als we in stilte willen trouwen met alleen de pastoor wij zijn al bijna 30 jaar voor de wet getrouwd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.9K

Het beste antwoord

Als je al langer lid bennt van de RK kerk en je contributie hebt betaald, dan kost het niets.
Heb je dat niet gedaan dan is het standaardtarief eur. 345,--
incl. voorbereidingscursus.
Omdat jullie het erg kleinschalig willen houden, kan ik me voorstellen dat daar iets van af gaat.

Toegevoegd na 16 seconden:
http://www.parochietongelre.nl/gelovig-leven/trouwen-in-de-kerk.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weer een minkukel actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat het wat kost,maar helaas is het wel wat aan de dure kant!Hij zij zo dank voor alle reacties.

Andere antwoorden (3)

Als je het precies zo wilt doen, als je in je toelichting schrijft, dus in alles stilte, dan kost je dat niets, en de pastoor zal graag jullie huwelijk in willen zegenen.

Eventueel zou je een gift kunnen overwegen. B.v. voor het onderhoud van de kerk, of een ander goed doel. Daar zullen jullie, samen met de pastoor, best uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer jullie wettelijk getrouwd zijn,zijn jullie reeds gebonden in de ogen van God.

Een kerkelijk huwelijk is louter ceremonieel .

Andersom,wanneer jullie louter een ceremonieel kerkelijk huwelijk moesten hebben ondergaan en niet wettelijk gebonden zijn.Zouden jullie niet in het echt verbonden zijn in de ogen van God.

Belangrijk in deze kwestie is dat jullie in het oog van 'alle' mensen gebonden zijn ,niet in de ogen van een bepaalde beperkte kerkgemeenschap.

Bij ons als Jehovah's Getuigen is iedere eredienst gratis.Achteraan in de zaal staat een vrijwillige bijdragebus waar elkeen naar eigen vermogen iets kan,als hij dit wil ,kan bijdragen voor de onkosten van het gebouw.

Ik weet niet hoeveel een katholieke pastoor zou vragen als alles in intieme kring gebeurt.
Maar voor een nomaal kerkelijk huwelijk zal een Katholiek in België 250 euro aan mr pastoor moeten geven .

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1201201/2010/12/28/Kerkelijk-huwelijk-uitvaart-en-misviering-worden-duurder.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het goed aanpakt,kost het je helemaal niks.Mijn neef is ook gratis voor de kerk getrouwd.Hij zei tegen die pastoor dat "de kerk" wil dat ze ook een kerkelijk huwelijk aan moesten gaan en dat de kerk dan ook maar moet betalen.Ik weet niet wat die pastoor allemaal heeft moeten regelen,maar mijn neef heeft het dus niks gekost.Nog niet eens een kleine bijdrage aan een goed doel.