Het vaticaan beslist de armoede regel terug in te voeren? Zal dit een spectaculaire omwenteling kunnen betekenen?

Johannes Paulus 1 zou de intentie gehad hebben de kerk te ontdoen van het overbodige, van de luxe, van de bakrekeningen, van de participaties in groet bedrijven.

tikfoutje: bankr. ,grote - sorry

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bent voor mij waarschijnlijk een te groot katholiek, want anders had je zo'n vraag niet gesteld.
Ik heb niks met Rome, dus laat me totaal koud, maar bedankt voor de bloemen; dat wel natuurlijk...

Het beste antwoord

Ha, die Patrick;

Bij Johannes Paulus I is er ook zo'n spectaculaire omwenteling geweest als gevolg van zijn visie op de macht en rijkdom van het Vaticaan. We weten allemaal wat er met hem is gebeurd en dat zijn opvolger weer gewoon aartsconservatief was. Zijn goede boeken over geschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

spectaculaire omwenteling waarin? Het aantal mensen dat naar de kerk gaat? Nauwelijk. Ik ga niet in god geloven omdat de paus afstand doet van 5 miljard euro dat ze de arme gelovigen uit de zak hebben geklopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spectaculaire is er vanaf van het Vaticaan en ze kunnen niet veel invloed uitoefenen in de wereld, en dat is goed zo...-

Ze doen maar... "Ze maken mij de zeik nie lauw" naar een lied van Theo Maassen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het goed vinden als de kerk met haar bezittingen een deel van de armoede zou willen terugdringen. Ik kan me niet voorstellen dat een denkend mens daar tegen kan zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het vaticaan heeft de kunst schatten gekregen,dus wat je krijgt niet wegeven