Ik wil mij graag aansluiten bij het Katholieke geloof. Gaan regelmatig naar de kerk, maar heb veel vragen, waar kan ik de "huisregels" vinden v/d kerk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Antwoorden (5)

Dus je wilt je aansluiten bij een club waar je de regels niet van kent?

Lees dan eerst het wikipedia artikel.
Met name het hoofdstuk structuur en organisatie.

Zoek dan een priester in je eigen omgeving.
Die willen heel graag praten met mensen die ze
als nieuwe zieltjes kunnen binnen halen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is een link met een wat toegankelijker
verhaal wat betreft hetgeen je dient te geloven.
http://www.katholiek.org/rkkerk.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Good one +
Gewoon gaan en vragen
huisregels zijn vaak de ongeschreven regels van de gemeenschap ter plaatse.
over geloofsvragen kan je desnoods een alpha cursus volgen ?
gellof de de RK die ook wel heeft ?
13 jaar geleden
Er zullen absoluut boeken zijn geschreven om het nieuwe lid van de RK gemeenschap wegwijs te maken in alle gebruiken in de kerk. Zowel op wereldwijd, landelijk niveau. Vraag het aan de pastoor, of anders aan een of andere functionaris, een bibliothecaris bij het bureau van de bisschop.
Je kan ook bij de plaatselijke bibliotheek informeren naar literatuur over organisatie en liturgie van de RK kerk.
Bij het bestuur van de plaatselijke parochie kan je je aanmelden voor het kerkblad bv, dan ben je van het plaatselijk reilen en zeilen op de hoogte, en kan je je op de hoogte stellen van wat je allemaal voor inbreng kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog veel vragen hebt, is het duidelijk dat je niet op de hoogte bent van voorschriften, dogma's e.d.van die club. Pas als je daarvan grondig kennis hebt genomen en het e.e.a. kritisch hebt bekeken, kun je beslissen, of je dat nog steeds graag wilt.
Je kunt je wenden tot een R.K. geestelijke om inlichtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een afspraak in een klooster zij helpen je graag verder .