Ik zou willen officieel veranderen van dooppeter voor mijn zoontje kan dit?

Aangezien dat de huidige peter niet naar men zoontje omziet en volledig tot zwerver is verandert,zou ik officeel willen veranderen van dooppeter,heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik dit veranderen en waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
16.8K

Het beste antwoord

Nee, volgens mij is dit nog steeds niet mogelijk.

Acht jaar geleden hebben we dit bij onze parochie nagevraagd, dit ivm een meter die uit het zicht was verdwenen en ik in dit geval de nieuwe meter zou worden. Het enige wat je kunt doen is voor je zelf een nieuw 'document' maken, waarop Peter en Meter tekenen.

Maar officieel, zal het zoals met de doop vermeld blijven staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het echter niet lukt ,dan doe je het zonder toestemming. Je hebt van geen één mens nodig om uw eigen zoontje een peter te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan het niet bij de kerk, maar je kunt de naam van je zoontje wel bij je gemeente laten veranderen. Het kost alleen wel wat, want de rechter zal beslissen of de verandering doorgaat en je hebt (waarschijnlijk) ook een advocaat nodig. Het bedrag dat je moet betalen, is inkomens afhankelijk. Je kunt meer informatie krijgen door op de site van je gemeente te kijken of eventjes te bellen..
Als je het echt alleen bij je kerk wilt veranderen, dan zou ik een afspraak daar maken en de situatie uitleggen... Als het echt niet kan heb je pech maar je kunt het altijd proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- het gaat niet om naamsverandering van de zoon