nee. alleen als het een evangelisatie gemeente/kerk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerken zijn statisch en komen over het algemeen net van hun plek af. De pastoors of dominees bedoel ik daar mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt toch in iedere stad dorp vlek of gehucht een kerk staan, dus de kerken doen dat ook, en de dominees wisselen heel vaak van gemeente, waar ze dan gastpredikant zijn, zelfs internationaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerken prediken niet, dat zijn gebouwen waarin meestal gepredikt wordt. Tegenwoordig worden ze ook wel voor tentoonstellingen en muziekuitvoeringen gebruikt.

Als je bedoeld of de christelijke herders dit doen? Je hebt gemeenschappen die dit nog doen en die komen veel in Amerika voor. Onze broeders houden niet van wandelen, maar zitten liever achter onze kinderen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doet de kerk, van dorp naar dorp trekken?
Jehovah's Getuigen prediken Gods Koninkrijk van dorp tot dorp ,van deur tot deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerken zijn gewoon gebouwen, met een besloten clubje mensen, die het heel prettig met elkaar hebben, en ze zijn het ware geloof vergeten.
Het geloof is ingeruild voor traditie en gebruiken.
Dus het antwoord is nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders zoals veel van de bekrompen mensen denken die hier maar wat neer typen zonder ook maar ergens een klein beetje verstand van te hebben zal wel frustratie zijn. Kerken waarmee niet het gebouw wordt bedoeld. Zijn over het algemeen actief bezig met evangeliseren en zending dit gebeurt niet van deur tot deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit werk is bij mensen zeer impopulair. Je moet wel een "drive" hebben om dit te doen. Die ontbreekt bij de kerk.
Mensen vinden dat ze lastig gevallen worden. Dat de mens achter de deur vrijgelaten wil worden en niet veel over de Bijbel weet, is confrontatie met mensen die meer over de Bijbel weten, natuurlijk iets wat men vermijdt.
Normaal zal je niet bij een onbekende aanbellen, maar als je door het raam beneden de bewoners gezellig ziet praten en lachen, terwijl je in de bovenverdieping de vlammen uit het dak ziet, dan bel je niet aan, maar dan bonk je op het raam om ze te waarschuwen. De gene om aan te bellen laat je varen.
De boodschap die Jezus aan zijn apostelen gaf was ook een boodschap van leven of dood. En zij moesten die brengen ongeacht het geaccepteerd zou worden of niet.
De kerken hebben zich hiervan niets aangetrokken en hebben gebleken de mens ook niets te bieden hebben.
Hun werkwijze en prioriteiten lagen elders en hebben de mens een schijnaanbidding geboden, waar ze nu de prijs van betalen.
Als je niet eens de Bijbel als Gods Woord ziet of veel van in twijfel trekt of zelfs niet eens naar leeft, hoe kan je aan anderen vertellen dat ze naar de Bijbel moeten leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de kerken deden dit ook. Ze stuurden zendelingen naar oorden zoals amerika, om de indianen te christianiseren. Veel eerder waren er ook nog kruistochten, om andere geloven uit te bannen en anderen te bekeren.
Nu gebeurt het ook nog. Heel erg veel zelfs. Maar alleen wel in een heel andere vorm. Denk maar eens aan de eo-jongerendag.

Toegevoegd na 1 minuut:
..........En Jehovagetuigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wanneer je predikt om je geloof te verbreidden onder anderen, hoef je toch niet dat vers toe te passen?
Tenminste, mij (en met mij ontelbaar veel anderen) zou dat niet werken..
Jezus predikte inderdaad van dorp tot dorp, en betrok zijn toenmalige discipelen ook bij datzelfde werk. Bovendien gaf hij hen duidelijke instructies, nl: zij moesten bekendmaken dat Gods koninkrijk was nabijgekomen.
Heden ten dage beweren vele kerken in Gods naam en in Jezus' naam te prediken, maar hun boodschap is veranderd: zijzelf beweren ofwel dat Koninkijk te zijn, ofwel brengen ze dat van toepassing op een of ander politiek systeem dat hen betaalt of hun goedkeuring heeft. Zo zei ooit een vooraanstaande geestelijke, vertegenwoordiger van (zogenaamd) christelijke kerken: 'de Volkenbond is de politieke uitdrukking van Gods koninkrijk op aarde.'
Mocht de Christus nog in zijn graf liggen, hij zou zich omdraaien'... In zijn tijd sloeg hij Satans aanbod af, toen die hem alle koninkrijken aanbood... tegen één eenvoudige daad van aanbidding.
Anderzijds blijkt uit de feiten welke eenieder in het licht van de bijbel kan waarnemen, dat Gods Koninkrijk thans is opgericht, maar nog steeds geen deel van de huidige politieke wereld is.
Raad maar zelf wie de enigen zijn die die boodschap van huis tot huis, in Jezus' naam bekendmaken...

Toegevoegd na 2 uur:
Kerken mogen in onze tijd van dorp tot dorp prediken, maar stel u de vraag: voldoet hun boodschap aan hetgeen de Christus voor onze tijd voorzei, toen hij aankondigde: 'Dit goede nieuws van het ( niet het toekomstige, maar het opgerichte) koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis, en dan ...'(Mattheüs 24:14)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerk is in haar eigenlijke betekenis niet direct een gebouw, maar meer een gemeenschap waar mensen samenkomen om hun geloofsovertuiging met elkaar te delen. Dat in de huidige tijd daarvoor specifieke gebouwen zijn doet daar niets aan af. Sommigen zullen zeggen dat "de kerk" predikt vanuit Rome en andere stromingen binnen het Christelijke geloof zullen dat willen bestrijden. In mijn optiek gaat het bij het uitdragen van je geloof (predikken) er niet zozeer om dat dit vanuit een kerkelijke organisatie gebeurd, maar vanuit jou eigen overtuiging. De opdracht die Jezus gaf aan al zijn volgelingen is daarvan het bewijs. Daarbij hebben we wel houvast aan de bijbel en moeten we onszelf steeds weer kritisch durven bekijken. Dat lukt vaak goed met geloofsgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooit gehoord van die irritante jehova getuigen?