Kan je Moslim zijn als je Allah niet kent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan je bij abn amro werken als je gerrit zalm niet kent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je vaderdag vieren als je niet weet dat je een vader hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan=kun trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Alynia:
Ja, dat kan.
Mensen vieren toch ook hemelvaart en pinksteren en goede vrijdag zonder dat ze weten wat 't is?

Antwoorden (8)

Nee, centraal in de Islam staat je voordurende erkenning dat Allah God is en Mohammed zijn Profeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je Allah erkennen zonder hem te kennen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennen heeft betrekking op je buurmeisje en je familie. Anderen, met name gezagsdragers, die ken je niet, maar je kan ze al dan niet erkennen. Los van de voorstelling die jij van ze maakt. In dit laatste zit, m.b.t. religie, wel een probleem. Ik erken dat Beatrix de koningin der Nederlanden is, maar ik ken ze echt niet
Geen enkele moslim kent Allah... Zelfs Mohammed kende hem niet, hij dicteerde zijn boek en was weer weg...

En Allah is niet anders dan de Vader in het roomse..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,als je Allah niet kent ben je volgens de islam geen moslim als je niet in Allah De Koran De boodschapper (Mohammed) Als je daar niet in gelooft ben je Geen moslim volgens hun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moslims leren Allah kennen door de koran, maar wat is kennen? Het gaat hier denk ik meer om ERkennen en aanvaarden en wat in de koran staat als waarheid aan te nemen. Dan noem je jezelf een moslim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom zou je iets erkennen als je 't niet kent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat kennen we echt in het leven? Onszelf, de ander? We kunnen iemand leren kennen en vertrouwen, inclusief onszelf. Mensen zijn erg veranderlijk en toch zeggen we iemand te kennen. Ja, op dat moment inderdaad. Hoe kunnen we dan wel mensen kennen en God niet? Religie heeft een hoge stabiliteitsfactor. Iets wat stabiel is kun je dieper leren kennen met je eigen (veranderlijke ik). Dat is ook de reden waarom geloof voor iedereen anders is en voelt. Wordt iets pas kennen als je het kunt zien en aanraken? Mensen zijn tastbaar, maar leren we ze daardoor werkelijk echt kennen? God is één, mensen zijn verschillend. Ik vind het lastig om uit te leggen, maar ik hoop dat je me kunt volgen.
at definieer je als moslim? en wat als allah?

Of je nou wel of niet in een persoonlijke god buiten deze wereld gelooft, je kunt onafhankelijk daarvan wel of niet de BEDOELING van het moslim zijn nastreven.

Niet elke moslim ziet dat zo, helaas. Velen denken dat je islamitisch bent alleen maar door de opgelegde regels na te volgen. Een verschrikkelijke misvatting....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan Allah niet kennen zonder Mohammed te kennen.Want Mohammed vertelt soms in de naam van Allah.Soms vertelt hij zelfs in de wij-vorm.
Mohammed vraagt van de gelovigen om de naam van de Schepper steeds te aanroepen uit respect.
Alles wat de gelovigen weten over Allah komt uit de mond van Mohammed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Moslims blijven altijd moslim ook al geloven ze niet. Moslims worden geboren als moslims en Allah hoort er dan gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zelfs een niet moslim kent hem daar kan je niet om heen draaien