Is de islaam het geloof dat ook het geloof is van alle profeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (10)

Volgens de Islam wel, en was Mohammed (Vrede zij met Hem) de laatste Profeet.
Zioe het lijstje in de link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prophets_of_Islam

Toegevoegd na 6 minuten:
Tenminste de joodse profeten en de figuren uit het Nieuwe Testament die als profeten worden beschouwd. Zie link.
Mohammed (Vrede zij met Hem) heeft, als Zegel der Profeten, de puntjes op de i gezet en de definitieve openbaring doorgegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophets_of_Islam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want ieder geloof heeft zijn eigen profeten; profeten van een ander geloof worden dan weer valse profeten genoemd.
Heel soms erkennen verschillende geloven de zelfde profeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Matteüs 7,15
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.

5. Matteüs 24,11
Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.

6. Matteüs 24,24
Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.

7. Marcus 13,22
want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden.

8. Lucas 6,26
Wee jullie wanneer alle mensen lovend over je spreken, want hun voorouders hebben de valse profeten op dezelfde wijze behandeld.

2 Petrus 2,1
Toch zijn er destijds onder het volk ook valse profeten opgetreden, en zo zullen er ook onder u dwaalleraren verschijnen. Ze zullen met verderfelijke ketterijen komen en zelfs de meester die hen heeft vrijgekocht verloochenen. Daarmee bewerken ze spoedig hun eigen ondergang.

Wij zijn gewaarschuwt als christenen wij geloven van niet.
Buiten dat spreken mohammed em Jezus elkaar tegen dus kunnen ze ook niet van de zelfde God zijn

Toegevoegd na 3 dagen:
Als ik heel eerlijk mag zijn mag ik dan eens vertellen hoe de Koran is samengesteld. Ik heb hele oude buiten bijbelse boeken gelezen bv henoch,enz in een van die boeken staat bv dat iblis (satan)niet wou buigen voor de mens om dat ie eerder gemaakt was dat zijn dingen die al veel eerder beschreven zijn en dat Jezus niet echt gekruisigd is in het evangelie volgens filippus,zo zijn er nog veel meer teksten die aan tonen dat het niet echt zelf bedacht maar is samengesteld uit andere boeken. En dat mohammed net deed of ie niet kon lezen zodat niemand hem kon beschuldigen dat hij het uit andere boeken had gehaald. Dit is mijn visie.

Toegevoegd na 3 dagen:
de eerste regel moet ik even aanpassen,hoe ik denk dat de Koran is samengesteld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarin spreken Jezus en Mohammed zich precies tegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zegt dat we in de hemel niet zullen leven als man en vrouw. En mohammed beloofd 72 maagden onaangeraakt. Jezus zegt van zich zelf dat hij de zoon van God is en mohammed zegt dat Jezus niet de zoon van God is. Jezus zegt dat ie veel zal moeten leiden Voor de mensheid en zal sterven aan het kruis,en mohammed zegt dat dat nooit is gebeurt.enz ga zo maar Door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allah is een maagdenhandelaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo kan je het ook zien ploppie
Alle profeten van Adam tot en met Mohammed, inclusief Jezus die nu in de Hemel wacht om te herrijzen op Aarde, zijn allemaal profeten afkomstig van de enige echte God.

In feite is dus Islam het geloof van alle profeten.
Moslim betekent het totale overgave tot de wil van God!
Het is geen aanduiding van iemands naam zoals christenen = Jezus christus. Of het is ook geen aanduiding van iemands volk zoals Het Joodse volk denk maar aan Jezus ,Mozes,Jozef,.... waren allemaal Joden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Islam is het geloof/ideologie van Mohammed! En Mohammed beweerde dat alle andere profeten ook moslim waren en zijn boodschap (de Islam) verkondigden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Islam is de geloof van alle profeten en de mensheid. Het heeft pas met profeet Mohamed weer een kleur gekregen.

Islam is opvolger van Jodendom en christendom. Erkent in grote lijnen wat er in de Thora en Bijbel staat en vult het aan met wat er na Jezus is gebeurt tot aan Mohamed.

In de koran spreekt god tot de mensheid en niet het profeet. Zo kan je wel interpreteren dat islam voor de hele mensheid is bedoeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier klopt niks van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik ook van mening
Jah, in de Islam word er in alle Profeten geloofd die ook in het Jodendom en Christendom voorkomen, zoals Jezus, Mosez, Abrahaman, Adam, Noah, Jozef, Johannes, İsmael, İshak etc etc.

Toegevoegd na 26 seconden:
Abraham.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat betekent niet dat die profeten moslims waren, die profeten waren joden en zijn de profeten de enige joden die niet gehaat worden door moslims.
Nee, absoluut niet.
Mohammed mengde heidendom, jodendom en christendom en maakte daar de islam van.

Toegevoegd na 20 minuten:
De profeten waren Joden, de islam heeft deze profeten er ook bij genomen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Jezus predikte iets heel anders dan de islam predikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien
1) het onderwijs van de koran afwijkt van 'het goede nieuws',
en 2) de religie beweert te wortelen in 'de profeten', en de Bijbel,
en 3) bovendien actief was binnen een omgeving waar rond de jaren 600 na Christus het evangelie gepredikt was, en christenen woonden (Vgl Handelingen),
valt deze religieuze groepering onder de definitie van 'afvallig christendom', waarvoor Paulus in Galaten hoofdstuk 1 medechristenen waarschuwt, en welke hij onder een vervloeking stelt, aangezien zij een andere boodschap, een ander soort goed nieuws in de plaats stellen van de enige leer die tot redding leidt.
Niet dat de christenheid hieraan gehoorzaam is gebleven, want ook zij zijn teruggekeerd tot onbijbelse leerstellingen, zoals de onsterfelijke ziel, hellevuur, drieëenheid en afgoderij ... en hebben zich dus eveneens onder diezelfde vervloeking gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof nooit profeten, vooral zij die beweren door een God aangestuurd te zijn. Let liever op de parkeerautomaat, dat is volgens Bob Dylan, veel nuttiger.