kun je als allahchtoon op wilder stemmen?

ik ben een buitenlander, en ik ben met veel van de standpunten van wilders eens. maro-en-turkenlanders moeten beter intgreren,beter nl spreken, beter werk leveren en helemaal niet met hun religie bezig zijn, want als je in je land van herkomst weinig te eten hebt is de religie een luxe probleem. ze hechten meestal aan wat hun verteld wordt door de imams en die zijn verbonden aan een koranische tekst waar geen kritiek mag op hebben ondanks alle omstreden punten die daarin staan.
Maar ieder moet zelf bepalen wat ie gelooft dus geen probleem tot zover, wat veel mensen niet weten is dat islam heeft letterlijk met alles bemoeit selfs je schaamhaar of je die moet weghalen of niet, met welke hand moet je eten(links mag niet) enzf. en zo is voor islamieten bijna onmoglijk is geworden om te intgreren in welke maatschapij dan ook. ik ga een andere keer hier op in want dat is een lange verhaal..
hier komt de dillema van wilders, hij verwoordt vaak goed de probleem van de islam in het westen maar hij krijgt nooit mij en veel anderen als ik aan zijn zijde. want in de rij van zijn stemmers zitten alleen nederlanders die genoeg hebben van buitenlanders ongeacht wat je denkt of je loyaal bent voor nederland en de westerse cultuur.
ik denk dat ie zich zelf in een hoek zit waar hij straks geen meerderheid kan bereiken. want de nerderlander is een tolerante europeaan daar wil ik bij horen en niet bij een club die iedereen op een kam wil scheren.
graag reacties

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ALLAHchtoon, spelfoutje? Of waar het hart van vol zit loopt de mond van over? Waar kom jij vandaan als ik vragen mag?

Antwoorden (13)

Tuurlijk mag je op Wilders stemmen, we leven immers in een democratie en daarin is iedereen vrij om te stemmen op wie hij/zij dat wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag je op Wilders stemmen. Je bent vrij om te stemmen wie je wilt.
Je staat trouwens niet alleen als allochtoon, ik ken er ook enkelen die het op de meeste punten roerend met hem eens zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je stemrecht in nederland dan mag je stemmen op wie je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard. Wanneer je zelf van buitenlandse afkomst bent, betekent dit niet automatisch dat je het eens bent met je land- en geloofsgenoten wat manier van doen en denken betreft.

Voormalig wethouder van Amsterdam, Ahmed Aboutaleb, is daar een mooi voorbeeld van. Hij is zelf van Marokkaanse afkomst maar neemt regelmatig de Marokkaanse jeugd op de korrel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"in de rij van zijn stemmers zitten alleen nederlanders die genoeg hebben van buitenlanders ongeacht wat je denkt"

Daar moet je je niets van aantrekken, doe ik ook niet.
Elke partij trekt types aan die er vreemde ideeën op nahouden. Zo geredeneerd, zou je op geen enkele partij kunnen stemmen.
Als je het eens bent met de standpunten van Wilders, moet je daar gewoon op stemmen. We leven in een vrij land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melissa begint verdacht veel op Boender te lijken :-))Beide verre familieleden van Obama :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Ik denk dat jij, net zoals vele anderen in Nederland, ziet dat er dingen misgaan in integratie. Geert Wilders ziet dat ook. Om dit op te lossen moet je echter niet alleen het probleem aankaarten, maar ook met een zinnige oplossing komen. En als ik jouw verhaal zo zie, ben je het niet eens met zijn oplossing voor het probleem. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar in het geval dat ik gelijk heb kun je beter stemmen op een andere partij, die misschien minder hard schreeuwt over het probleem van integratie, maar wel een oplossing ervoor ziet die jou meer aanstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat al dan niet op Wilders stemmen niet de echte vraag is.
Als mens moet je
1. herkennen dat je 'anders' bent,
2. dat moet jezelf leren accepteren in het anders zijn,
('de schaamte voornbij')
3. Daarna moet je emanciperen.

Dit is een variatie op de zogenaamde Trias(drie stappenplan) van Sengers (bekende sexuoloog).

Een voorbeeld voor een Turk (let op: als voorbeeld):
1. Verrek, ik ben geen echte Nederlander, ik denk en voel anders dan mijn buren), mijn hart ligt in Instanbul, maar ik wil hier blijven wonen en leven,
2. "Ik ben een Turk en zal nooit een echte Nederlander (willen) worden. (dat schept verplichtingen, maar is ook een bron van unieke achtergronden/eigenschappen).
Er is niets mis mee met Turk te zijn. Turken hebben een zeer lange culturele geschiedenis en zijn de bruggenbouwers geweest voor de West Europese cultuur. Daar ben ik trots op."
3. Daarna moet je gaan proberen ALS TURK je plaats te vinden in de Nederlandse samenleving. Nederlands leren hoort bij deze fase: niet om je aan te passen, maar om de belemmeringen in jouw functioneren weg te halen.
Je moet jezelf ook bevrijden van plaatsvervangende schaamte, dwz het je aantrekken als een andere turk of moslim iets fout doet.

In dit hele gebeuren is 'aanpassen' een zeer ongewenste lelijke eend.

Als het gedachtengoed van Wilders onze voorbeel Turk aanspreekt, dan slaat dat niet meer op hem, en moet hij zich na fase 3 zich daarom volkomen vrij voelen om al dan niet Wilders te stemmen. Want dat is nu juist emancipatie. Natuurlijk kun je als slimme turk natuurlijk ook zeggen, dat je het gedachte goed van Wilders te beperkt vindt, of dat je vindt dat Wilders oogkleppen op heeft, of dat hij teveel een korte termijn visie heeft. Dan moet je zeker niet op hem stemmen. Wilders heeft niets tegen homo's, maar ik stem toch niet op hem, maar wel op D66, omdat D66 een veel genuanceerder standpunt inneemt. Niet ideaal, maar beter dan vriend W.

Sorry, dat het een beetje lang verhaal is geworden, maar korte krachtige antwoorden geven is niet mijn sterkste kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stem die je uit brengt is anoniem. Dus in feitte is het jouw keuze waar je op stemt. En als dat op Wilders, of één van de andere PVV leden is maakt op zich niet heel veel uit. En je mag van deze PVV stemmer aannemen dat de partij niet tegen buitenlanders is. En ook niet zo zeer tegen de Islamitische landgenoten. Maar wel tegen de punten zoals je die zelf al (een paar) mooi omschreven hebt...

En als je 2 weken terug de verkiezingsuitslag heb gezien. Dan had je kunnen zien dat direct achter Wilders één Surinaamse dame en één dame uit Bulgarije, ofzo stonden. Dus dat lijkt me een teken dat de PVV niet direct tegen alle buitenlanders is...

Bovendien is het niet meer van deze tijd als een groep personen uit één bepaald geloof gaat zeggen wat de aanhangers wel en niet mogen doen. En dat is wat veel Nederlanders niet willen, of niet kunnen begrijpen dat dit gebeurd. Eveneens begrijp ik zelf ook niet hoe het mogelijk is dat een Imam dusdanig veel invloed heeft dat men exact doet wat er gepredikt wordt...

Gisteren avond heb ik een reportage gezien m.b.t. de aanstaande verkiezingen in Iran en de daarbij behorende invloed vanuit de Islam. Ik vond het rond uit schokkend dat mensen gewoon werden mee genomen door de politie, omdat er nog een plukje haar zichtbaar was. En daar kwam nog bij dat er 'zogezegd' vanuit de Koran werd bepaald wie, wat en waar naar welke muziek mocht luisteren...

Wanneer je dat ziet in combinatie tot recentelijke interviews met moslima's die hier wonen sinds de jaren '70. Dan hoor en zie je ook hoe snel veranderingen zijn doorgevoerd als verplichtingen. Alsof vrijheid van mensen om zich te kleden, te eten, te spreken, etc. hoe zij dat zouden willen een taboe en een schande is voor de mensheid. Even los van het feit dat vanuit de Islamitische wereld wordt gepredikt dat iedereen die niet moslim is per definitie ongelovig is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet wel een beetje lachen hoor. Maar ik lach je niet uit.
Je schrijft allahchtoon. Erg mooi gevonden woord. Daarnaast vind je dat buitenlanders beter Nederlands moeten leren, maar zelf heb je ook nog wat problemen met de lidwoorden (en hoofdletters zou ook mooier geweest zijn). Ik zal er verder niets over zeggen, je tekst is verder helemaal duidelijk.

Mijn reactie: ik ben het ook voor een heel groot deel met Wilders eens. Ik ben een rasechte Nederlander, die eigenlijk helemaal niets tegen Turken of Marokkanen heeft. Ik ben zelfs met ze opgegroeid, heb als kind heel veel gespeeld met kinderen van 'gastarbeiders' in de tijd dat hun ouders amper een woord Nederlands spraken en in mijn ogen wel heel apart eten klaarmaakten.
Wat ik wil zeggen is dat je niet moet denken dat alle mensen die het met Wilders eens zijn alle buitenlanders over één kam scheren. Ik denk dat er ook heel veel (intelligente) mensen bij zitten die begrijpen dat het er om gaat dat er duidelijke regels komen, waar ook voldoende controle op is, om te zorgen dat Nederland niet dichtgroeit en het uiteindelijk helemaal fout gaat.
Mensen zoals jij, die netjes integreren en begrijpen dat het geloof niet zaligmakend is zijn wat mij betreft van harte welkom!

Wat ik wil zeggen: als jij het eens bent met Wilders, moet je lekker op hem stemmen. Schrijf hem desnoods een brief. Wie weet wat voor leuke reactie je van hem krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het (probleem) met Wilders niet eens zozeer is WAT hij zegt, maar HOE hij het zegt, iets wat niet zo heftig is begonnen maar wel snel gegroeid, omdat die man natuurlijk voortreffelijk de media weet te bespelen.

In de meeste media, in Nederland vrij unaniem links, krijgt een partij als die van Wilders ook geen enkele kans zich anders te profileren omdat hij dan helemaal doodgezwegen zou worden. Fortuyn had hetzelfde probleem. Gevolg is dat je voornamelijk via het meest volkse medium (teevee) mensen bereikt die je wellicht niet eens primair in je doelgroep zou willen hebben, om het simpele feit dat ze ongeveer hetzelfde zouden willen maar om een totáál andere reden.

Jou probleem (her)ken ik van meer nieuwe Nederlanders. Ze zijn het honderd procent eens met kritiek op de Islam, kritiek op het vluchtelingen- en vreemdelingenbeleid, kritiek op andere aspecten in onze samenleving die onder de noemer 'rechts' vallen, maarja, ze ZIJN ergens natuurlijk ' Buitenlander' (een begrip dat hier wel erg ruim opgerekt wordt soms) en een beetje zichzelf respecterende 'buitenlander' kan het natuurlijk niet verantwoorden om op een partij te stemmen die ' tegen-alle-buitenlanders-is' . Wat de PVV in mijn ogen niet is en ook de LPF niet was trouwens, maar dat is het wel het beeld dat heel bewust en heel opzettelijk geschapen wordt. Voor mij een reden om die partijen ook een stap te ver te vinden, al ben ik het voor het overige misschien wel 90 % met ze eens.

Het probleem : politieke correctheid. Salonsocialisme. Links lullen, rechts zakken vullen. Ander probleem : de mensen die in conflikt komen met andere culturen wonen zelden in een elitaire buitenwijk of grachtengordel ; het is Jan met de Pet die zelf nou ook niet zoveel gestudeerd heeft die ermee wordt geconfronteerd. En naar hem hoef je niet perse te luisteren, want hij weet gewoon te weinig en onbekend maakt onbemind, kan die arme man ook niks aan doen, we vertellen hem gewoon dat dat discriminatie is en dat mag niet. (Pas op ! NIET mijn woorden !!)

Sinds Fortuyn mogen we heel voorzichtig, mondjesmaat en stapje voor stapje schoorvoetend toegeven dat er wellicht een paar problemen zijn - maar voor het oplossen daarvan is Nederland nog lang, lang niet rijp. Helaas.

Helaas, want de grootste slachtoffers zijn de 'goeie buitenlanders' , uiteindelijk. Want die zijn er zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel mensen begrijpen het niet maar er zijn moslims die ook op wilders stemmen .
een kameraad van mij is moslim en ook hij stemt wilders .
het is niet zo dat ,als wilders aan de macht is dat hij alle moslims eruit wilt bonjouren.
hij wil de uitwassen van de moslims weghebben en een stop op de imigratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de oproep heb gekregen om te gaan stemmen, mag je kiezen wie je wil, ook Geert Wilders. Dat hij een aantal radicalere ideeën heeft ten opzichte van de allochtone bevolking van Nederland is een ander verhaal.

Als je in een laboratorium werkt waar dierproeven worden gehouden, mag je ook op de Partij van de Dieren stemmen, dus waarom zou een allochtoon niet op Wilders mogen stemmen.

De parralel die ik probeer te trekken is dat het een minder voor de hand liggende keuze is maar niemand kan je ervan weerhouden om op een bepaald persoon te stemmen.

Succes met kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is duidelijk wat je bedoelt en ik ben het met je eens dat de Koran vol staat met geboden en verboden die integratie in de weg staan, maar dat is niet zo'n groot probleem. Als buitenlanders gemakkelijker aan betere banen komen gaan ze vanzelf minder zwaar aan de 'letter' van de Koran tillen.
Een van de grootste problemen is dat het voor (kinderen van) buitenlanders moeilijk is om naar een betere scholing door te stromen, waardoor die betere banen buiten hun bereik blijven.
Verder zou het beleid ten aanzien van immigranten meer naar Amerikaanse leest geschoeid moeten zijn.
Waarom lukt in Nederland maar niet wat in Amerika veel beter gaat?
Dat komt omdat geen enkele Nederlandse politieke partij die richting durft uit te zetten en dat doet ook Wilders niet.
Ik hoop dat dat er nog een keer van komt en dan weet je ook waar je op moet stemmen.
Veel succes in ieder geval.