waarom heeft jezus zich niet voortgeplant?

Toegevoegd na 40 seconden:
excuses: Jezus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Het beste antwoord

Dat was niet zijn missie in deze wereld.

Tegenwoordig zijn er allerlei leuke theorieen over te vinden.
Heel leuk enzo maar uit dat wat ik begrijp van de boodschap(evangelie betekent ook blijde boodschap) had dat ook geen enkele invloed of betekenis op die boodschap.

Of hij nu wel of niet getrouwd was, of kinderen had laat ik maar in het midden want het doet er niet toe.

maar je kan begrijpen dat een bloedlijn wel heel veel verwarring zou hebben gezaaid en als dat zo was
Dan zou er waarschijnlijk nu een wereldrijk zijn geweest met aan het hoofd iemand van de bloedlijn van Jezus.
Of realistischer gezien helemaal geen christelijk geloof.
want waarschijnlijk zouden de wereldheerser van die tijd ze allemaal uit gemoord hebben.
ze hadden het al geprobeerd

mijn mening opnieuw
Jezus is nooit getrouwd geweest
omdat hij het doel van zijn leven op deze aarde kende en heeft leren kennen heeft hij er vanaf gezien.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

mischien was ie wel homo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjezus,moeilijke vraag,maar ik zal een poging wagen.

1.wellicht heeft hij nooit bestaan.
2. of hij heeft wel bestaan maar was onvruchtbaar,zou kunnen.
3.of hij heeft zich wel voortgeplant,maar dat zouden dan onwettige kinderen zijn.(volgens Saramago had hij een sexsuele verhouding met Maria van Magdela).
13 jaar geleden
Niemand weet dat zeker. Van sommige van zijn discipelen is wel min of meer te achterhalen dat zij een vrouw of een gezin hadden. Veel wordt er in het Evangelie niet over gezegd. De Blijde Boodschap(het Evangelie) was belangrijker dan de gewone voortplanting van de mens, dat is van alle tijden en gaat toch wel door, daar hoef je het niet speciaal over te hebben.

Ik denk ook dat Jezus het zo druk dat hij aan een gezin niet is toegekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HIJ is maar een korte tijd op aarde geweest,het was niet de opdracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt er dat Jezus geen relatie en kinderen heeft gehad? In het toenmalige Midden-Oosten was het onbestaanbaar dat mannen (en vrouwen) ongetrouwd bleven en dat is nu nog vaak het geval. Het is heel plausibel dat Maria Magdalena zijn echtgenote was. Je moet je dus eerder afvragen waarom er geen melding van in de bijbel is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen historisch aanvaardbare geschriften over het leven van Christus. De enige bron zijn de verhalen die veel later door zijn aanhangers te boek werden gesteld. In feite weten we dus zo goed als niets over hem. Hij kan net zo goed gehuwd zijn en 20 kinderen gehad hebben. In de geschiedenis en in de verslagen uit die tijd komt hij immers niet voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nogal veel gerommeld met de inhoud van de Bijbel. Boeken weggelaten, teksten veranderd, net zoals het degene die op dat moment aan de macht was beter uitkwam. Voor mij is het dan ook helemaal niet zeker dat Jezus geen kinderen heeft. Er wordt in de Bijbel niets over gezegd en dat is nou juist het vreemde: Kees zei al: in die tijd was het abnormaal niet getrouwd te zijn op die leeftijd.
13 jaar geleden
Jezus is 100% God. Volgens Johannes 1:1-3 bestond Jezus sinds het begin der tijden. Sinds het begin was Jezus bij God, en was Jezus God. Hier stelt de Bijbel de onafscheidelijke aard vast van Jezus en de God van het Universum. Tijdens Zijn leven op aarde leverde Jezus Zelf verder bewijs dat Hij 100% God is: (i) Mirakels (Lucas 7:22); (ii) Ooggetuigen van Zijn perfecte leven (Matteüs 16:13-17); (iii) Vervulling van profetie (Matteüs 13:14, Lucas 24:44); (iv) Jezus' eigen identificatie/beweringen (Johannes 10:30); en (v) Zijn wederopstanding uit de dood (Lucas 24:39, Marcus 8:31, Handelingen 17:32). Jezus is de sleutel tot ons lidmaatschap van de familie van God. Toen Hij zijn goddelijkheid aantoonde door uit het graf op te staan, maakte Hij het voor ons mogelijk dat onze zonden vergeven konden worden en dat we een hernieuwde relatie met God konden hebben.

Nou daarom heeft Jezus geen vrouw gehad":
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij onbevlekt was verwekt en dat geeft altijd problemen. Mocht hij toch kinderen hebben verwekt dan heeft men dat vergeten op te schrijven. De meeste mensen in die tijd waren analphabeet. Vermoedelijk Jezus ook, want nergens staat dat hij naar school is geweest. Vreemd eigenlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nou ja, wat maakt het uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien was ie impotent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat nergens in de bijbel dat hij kinderloos gebleven is...
Het is heel goed mogelijk dat hij zich wel voortgeplant heeft, maar dat dat hetzij weggelaten is, hetzij vergeten, hetzij later door de katholieke kerk gewijzigd.
In de evangeliën wordt namelijk veelvuldig de naam van maria magdalena genoemd. Als ze minderwaardig, onbelangrijk of, zoals ons tijden is voorgehouden, een hoer was, was ze lang niet zo vaak in de geschriften voor gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat hij dat niet gedaan had? Omdat volgens de Bijbel hij geen gezin had? Is Bijbel echt een betrouwbare bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus moest rein blijven
lev 15:16] Wanneer een man een zaaduitstorting heeft gehad, moet hij zijn hele lichaam wassen; hij is tot de avond onrein. [17] De kleren en de leren voorwerpen die met het zaad in aanraking zijn gekomen, moeten worden gewassen: ze zijn tot de avond onrein.
[18] De man en de vrouw die gemeenschap hebben gehad, moeten een bad nemen; zij zijn tot de avond onrein
hij moest als offer lam rein blijven