Wat zijn grote misvattingen uit de bijbel?

dus verhalen die vanuit de bijbel totaal verkeerd over gebracht zijn maar die menig mens als waarheid beschouwd.

Toegevoegd na 1 minuut:
dan wel te verstaan dat de bijbel dan -om het zo maar ff te zeggen- de hele waarheid is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu vraag je om meningen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoe zou een boek dat nota bene *zichzelf* tegenspreekt, nou de hele waarheid zijn? Neem de zelfmoord van Lucas. Volgens Handelingen 1:18-19 scheurde hij op een akker zijn lijf open, waarna zijn ingewanden op de grond vielen. Sindsdien heet die akker Akeldama (Bloedgrond). Volgens Mattheus 27:5 daarentegen, hing hij zich op. Als je wilt, kan ik zonder problemen nog een hele riedel tegenstrijdigheden noemen. Waaronder de twee (jawel) scheppingsverhalen in Genesis. Daar spreekt zelfs hetzelfde bijbelboek zichzelf tegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, ik geloof niet in de bijbel maar de rede waarom ik het vroeg was eigenlijk vanwege iets wat ik net las op deze site. wat bij mij algemeen bekend was is dat adam een appel van de boom plukte enz enz.
Maar het zou nooit gegaan zijn om een appel maar gewoon een vrucht.
dus in die context.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nee ploppie, het is geen vraag om een mening, ik vraag me alleen af wat er in de bijbel staat en wat het verschil daarmee is hoe het naar buiten is gebracht.
Dus dat het verkeerd begrepen zou zijn en dat daarom bepaalde die de ronde doen niets met de bijbel te maken hebben, dat ze gewoon verkeerd vertaald of begrepen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gisteren heb ik precies zo iets gesteld. !! mijn vraag werd verwijderd... als je het mij vraagt is de hele bijbel een grote misvatting samen met het geloof. het werkte toen voor wat oorde maar nu werkt het tegen de vooruitgang.....

Het beste antwoord

Ik denk dat het per persoon ook verschilt,daar waar hij/zij anders naar een bijbelverhaal kijkt,dan bijvoorbeeld ik

Maar een voorbeel

Homofilie.
Er zijn mensen die beweren dat er in de bijbels staat dat God dit verafschuwt
Alleen zijn er nergens teksten waarin God letterlijk homofilie verbiedt.

er staat wel teksten in over verafschuw van seks tussen mannen,maar niet gesproken over homofilie
Je kan interpreteren,dat men met die tekst bedoeld,een man die vreemd gaat met een ander man.
Mannen/priesters die jongens misbruiken.

Ik ben van mening dat in de tijd van de bijbel en ook daarna,homofilie een heel ander betekenis had dan tegenwoordig.
Want durfde met toen wel uit te komen voor hij/zij geaardheid en een relatie aan te gaan met iemand van het zelfde geslacht,op basis van liefde.
Toen durfde men dat niet,en kende men alleen homofilie als misbruik,en vreemd gaan, maar liefdes relatie tussen homo's kwam toen niet voor.( niemand durfde er voor uit te komen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De waarheid van de bijbel is iets waar je zelf achter moet komen, dan bedoel ik: geloof je het?
als je een verhaal leest, kan het ook symbolisch worden bedoeld.
of als waarschuwing voor iets.
ik denk dat je het nooit kan weten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het scheppingsverhaal.