Ja, dat doet mij wel, naast dat het mooi weer is, wat extra`s eten, vrij zijn een paar dagen, is er ook iets spiritueels. Na de pasen en de te hemelgaan op hemelvaarstdag, wordt pinksteren ook wel de uitstorting van de heilige geest genoemd. De spirituele kracht ontvangen, geloven in eigen ziele gaan is belangrijk voor de pinkstergemeenten maar ook voor mediums en paragnosten. Het ontvangen van de kracht wordt de bron van het leven. De drieenige god, de opstanding uit de dood, de hemelvaart en de uizending van de geest, staat symbool voor het leven in totaal. Maar genieten van deze zonnige dagen mag ook hoor, fijne pinksterdagen, en voor anderen gezegende pinksterdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, niet speciaal... Nu het mooi weer is, kan ik nog meer van de dag genieten, maar Pinksteren zegt me niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef mijn pink wat meer aandacht, nageltjes knippen en zo en heb extra aandacht voor roze kleuren, heel gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Pinksteren heeft geen betekenis meer. Het is leuk dat we die dagen hebben maar meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee eigenlijk zegt me niks meer dan een vrije dag .
maar ik ben ook niet eens gelovig om me daar in te verdiepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het zijn lekkere vrije dagen waar ik even kan uitrusten, kijk anders ook even naar deze vraag, misschien heb je daar ook wat aan. (is bijna hetzelfde) http://www.goeievraag.nl/vraag/gevoel-nationale-feestdagen-gewoon-lekker.9993