Kerk, die gaat vaak samen met een buurthuis, waar dingen gebeuren waar men WEL iets aan heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vettempel (snackbar).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze mogen er van mij allebei zijn, heb er niks op tegen ofzo..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allebij platbranden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beiden, ik heb gezond verstand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom kerk of Moskee? Je hoeft voor deze keuzemogelijkheden geen voorkeur te hebben. Ze kunnen namelijk heel goed naast elkaar bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit architectonisch standpunt zijn moskees mooier dan de zware kathedraalbouwwerken uit de zestiende eeuw of vroeger.In Cordoba heb je beid op één zelfde plaats. Nl. de kerk is gebouwd binnenin de moskee onder het bewind van Ferdinand en Isabella.
Ook de Aya Sophia in Istanboul is een juweeltje van een moskee.
Nu , er zijn mooie kerken ook ; de kerk van Le corbusier in zuidfrankrijk of de fantastische Sagrada Famiglia van Gaudi in barcelona. Zolang kerk of moskee geen broeihaarden zijn van haat en wraak , hou ik van allebei.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie beiden net zo lief. Ben zelf niet gelovig, maar ben blij voor mensen die wel gelovig zijn en daar hoop, geluk of steun uit kunnen halen. Of ik mensen nu uit een moskee, kerk, synagoge of een ander gebouw zie lopen, bij mij mogen ze een bakkie komen doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kerk

heeft betere inhoud
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moskee lekker turksbrood
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is logisch dat ik hierop moskee antwoord. Ik ben namelijk islamitisch.
Maar ik vind dat ze er beide horen te staan, met een synagoge en een tempel en wat elk ander geloof nog meer nodig heeft.
Ze kunnen makkelijk harmonieus samen staan. Ik heb dat vaker zo gezien en er zijn nooit problemen ontstaan.
Hier in Nederland wordt vaak gezeurd over moskeeën en geloof. Terwijl in bijv. Turkije ook allemaal kerken en synagogen staan en daar is het nooit zo'n big issue geweest. Binnen de islam worden zulke verhoudingen ook aangemoedigd en beschermt. En in een islamitisch land met de sharia worden mensen met een ander geloof ook vrijgesteld van bepaalde wetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben erg blij met de vrijheden die galiz biedt. dit betekend namelijk ook dat wij in Nederland niet zo bang hoeven te zijn dat er opeens een sharia of iets dergelijks wordt ingevoerd. Ik hoop ook dat er in iedere samenleving plaats zal zijn voor het openlijk getuigen van je geloof (dat is immers kerk en moskee).

Ik pleit dan ook voor beide.
zoals voltaire al zei:
"Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."

In mijn eigen woorden: ik geloof iets heel anders dan jij: maar zal tot de dood verdedigen dat jij het tegen mij mag zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb liever stamppot met worst...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het eens met Ruth :)

JuNoo : Niet waar,, Het is pas nog op het nieuws geweest dat moskeeën miljoenen!! euro's besparen voor de Nederlandse samenleving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang ze me maar niet wakker maken maakt het mij niet uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beiden, beide partijen zorgen voor haat jegens ander en niet gelovigen en ze proberen je die onzin op te dringen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kerk naast een moskee zou een mooi plaatje zijn. Nog een tempel ernaast en 't is helemaal een feest :) Maar helaas is het probleem met religie nou juist vaak dat de verschillende godsdiensten niet naast elkaar kunnen bestaan. Men ziet het eigen geloof vaak als de waarheid en sluit daarmee het geloof van de ander uit. Dat geeft troubles natuurlijk... Ik gun ieder z'n kerk, moskee of tempel en gun het ook een ieder om nergens naar binnen te gaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kerk.

Kerk en moskee kunnen namelijk nietl goed naast elkaar bestaan. De Islam beschouwt andersdenkenden als minderwaardig. Als atheist geef ik de voorkeur aan de kerk, die mij in de praktijk tenmisnte nog als geljkwaardig beschouwt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier een 2tal voorbeelden van een kerk en een moskee naast elkaar.

En nog even terug te komen op het bericht boven mij: Als jij nu eerst eens de Koran leest en de Bijbel leest voordat je probeert mee te praten dan was je erachter gekomen dat het exact andersom is wat jij stelt.
De kerk acht andersdenkenden als minderwaardig, waar de Koran nog voorschrijft respect te hebben voor ieder zijn of haar geloof en niemand de islam op te dringen. Daarnaast wordt er geschreven dat een huwelijk met gemengde levensbeschouwingen toegestaan is, hoewel uiteraard (ja je kunt niet alles hebben) een huwelijk met een islamiet aangemoedigd wordt.

Typisch voorbeeld van de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide. Liever een soort buurthuis/gemeenschapscentrum waar allerlei mensen bij elkaar kunnen komen, activiteiten kunnen organiseren, van elkaars culturen/geloven kunnen leren en waar met respect met elkaar wordt omgegaan.