Hoe geeft iemand zijn of haar partner het gevoel dat je hem of haar "draagt"?

Soms zeggen mensen dat ze zich niet "gedragen" voelen door hun levenspartner. Ik begrijp niet goed wat dit betekent en dus ook niet welke acties bepalend zijn voor het gevoel dat iemand door de partner wordt "gedragen".

een jaar geleden
in: Relaties
1.3K

Antwoorden (1)

Geef de partner het gevoel dat je altijd ziet of voelt wanneer deze steun nodig heeft, ook als er niet expliciet om gevraagd wordt. Deze zorgzaamheid geeft een veilig gevoel en maakt het leven van de partner lichter.

Iemand op handen dragen is weer een stap verder en duidt ook op bewondering. Door die bewondering kan iemand zich eenzaam voelen.
een jaar geleden