Is het mogelijk om van een fetish af te komen?

Ik ben 19 jaar en heb een fetish. voor vrouwen die mij als baby behandelen. Ik schaam me hier heel erg voor en ik weet echt niet wat ik moet doen. Het is denk ik een kink omdat ik wel zonder kan. Ik heb er echt last van.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Relaties
4.2K
Pieterke
2 jaar geleden
Ik denk dat je beter met een psycholoog kunt praten. Vraag hiervoor een verwijzing aan je huisarts. Het is belangrijk te weten hoe het komt dat je deze fetisj/kink hebt. Als je de oorzaak weet dan kun je beter behandeld worden. En: Je hoeft je nergens voor te schamen. Je bent echt niet de enige met deze fetisj/kink en je bent ook niet de enige die hulp nodig heeft van een psycholoog of anderszins.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik ben een 19 jarige lesbisch vrouw die precies hetzelfde heeft, je bent niet de enige! (Schrale troost bij deze???)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dankjewel, ik heb over 3 weken een afspraak met een psycholoog. Ik schaam met wel echt om het hier over te hebben.
Ik hoop wel echt dat mogelijk is om er van af te komen.
LeonardN
2 jaar geleden
@matsj1234 Vraag de psycholoog dan ook vooral of er aan het schaamtegevoel gewerkt kan worden, mocht deze ook aangeven dat een fetish niet echt te verhelpen is.

Antwoorden (1)

De moderne wetenschap stelt van niet.

Een fetish is in die zin vergelijkbaar met een seksuele geaardheid (of zou je zelfs kunnen zien als een seksuele geaardheid als je er heel open naar kijkt) die vanaf jongs af aan ontwikkeld is en niet aan te passen of (volledig) te onderdrukken is.
https://www.bustle.com/wellness/rid-fetish-sex-educator-explains

====

Hoewel ik ergens snap dat je je ervoor schaamt, zou ik je toch willen aanraden om je er niet voor te schamen, maar als je dat wel doet en blijft doen, dat je DAT dan als je probleem gaat zien en niet de eigenlijke fetish. Schaamte kan je namelijk overwinnen/verminderen*, als niet via het in contact komen met gelijkgestemden(hoeven niet mensen te zijn met de exact zelfde fetish) dan wel via therapie/psychische hulp.

*Wat overigens ook niet altijd makkelijk is.