Wat is precies een FWB relatie?

Als ik op een site in mijn profiel aan geef dat ik een FWB relatie zoek, heb ik het vermoeden dat de meeste denken dat het alleen om de seks gaat. Heb zelf een soort van FWB relatie gehad waar wij samen ook op vakantie gingen of dagjes uit en we steunde elkaar ook in slechte tijden.
En mocht er iemand een ander vinden en verliefd raken was het oke, alleen we hadden wel de afspraak dat het dan een gewone platonische vriendschap wordt. Soms vraag ik me af welke benaming hier voor geldt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
61.4K
Amadea
5 jaar geleden
Naar wat ik erover gelezen heb is mijn conclusie dat je niet kunt schrijven op zoek te zijn naar zo'n relatie. Want die ga je aan met iemand met wie jij reeds bevriend bent. Als oplossing voor een periode dat beiden geen vaste partner meer hebben.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@Amadea
Ik kan me prima voorstellen dat iemand reageert op een advertentie om een vriendschap mee op te bouwen. Waarom kan dat dan niet een vriendschap zijn waarbij ook vanaf het begin al duidelijk is dat een gezellige avond samen ook in kan houden dat je met elkaar naar bed gaat ? Het is niet mijn stijl, maar wanneer beide personen dat okee vinden, dan zie ik geen reden waarom zo'n advertentie (of een reaktie daarop) niet zouden kunnen.
Amadea
5 jaar geleden
Mijn reactie is op de informatie die vraagsteller geeft. Het is geen mening op de invulling die mensen eraan geven.

Antwoorden (3)

In de basis van een friends with benefits relatie staat dat er geen sprake is van een romantische relatie maar wel van vriendschap. Het is een relatie waarin twee personen vrienden met elkaar zijn en seks met elkaar hebben.
In tegenstelling tot een normale relatie is er geen sprake van liefde en ook niet van monogamie. Uit een oud onderzoek uit 2000 komt naar voren dat ongeveer de helft van de studenten een relatie in de vorm van friends with benefits heeft gehad. Waarschijnlijk dat dit percentage door de opkomst van de dating apps inmiddels veel hoger is geworden.
5 jaar geleden
Een friend with benefits vind je per definitie niet op een datingsite, want het idee van dit type relatie is dat het een vriendschapsrelatie is waar (vrijblijvende) seks aan toe wordt gevoegd.

Je kunt uiteraard wel op een datingsite iemand vinden om zo'n relatie mee op te bouwen, maar dit is in het begin dan meer een seksmaatje dan echt een fwb. De emotionele verbinding ontbreekt bij iemand die je net hebt leren kennen, terwijl die er bij een bestaande vriendschap wel is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Friends with benefits is afgekort FWB en wordt ook wel ‘vriendschap met een plus’ genoemd. Je geniet samen van de lusten, maar niet van de lasten. Vaak met een vriend, maar dit kan ook met een willekeurig persoon zijn. Je bent vrienden maar hebt geen romantische of serieuze interesse in een relatie met elkaar, maar wilt wel genieten van de seksuele chemie oftewel vriendschap met sex, friends with benefits.
6 maanden geleden