Maakt mijn ex vrouw nog aanspraak op de helft van Pensioen, opgenomen in Convenant nu ze gehuwd is?

Ze heeft altijd wel een baan gehad. Ook niet 2 Jaar na de Scheiding niet zich aangemeld bij de Pensioen uitvoerders.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
2.3K

Het beste antwoord

Je hebt allebei recht op de helft van het tijdens het huwelijk opgebouwde pensioen. Zij op dat van jou en jij op dat van haar. Het is dus maar de vraag of je dat moet willen of zij of jij weer trouwt verandert daar niets aan.
Het convenant moet ook opgestuurd worden naar de pensioenuitvoerder.
Toegevoegd op 26 december 2018 19:27: tekst
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Plus.
Ze hoeft ook niet de helft van het meubilair, bestek, etc. aan je ''terug'' te geven als ze opnieuw getrouwd is.
Wat samen verworven is wordt verdeeld.

Andere antwoorden (1)

Als in het covenant is opgenomen dat het pensioen wordt verdeeld, dan blijft uw ex-vrouw dat recht in principe behouden. Dit wordt tzt automatisch uitgevoerd door de pensioen uitvoerder, mits! de pensioen-uitvoerders binnen 2 jaar na de datum van inschrijving bij de burgerlijke stand werden geïnformeerd over de echtscheiding en de afspraken die u maakte omtrent de verdeling van de pensioenen.
Als u de pensioenuitvoerder binnen 2 jaar informeert, zorgt deze ervoor dat hij het ouderdomspensioen na pensioendatum uitbetaalt aan u en uw ex­partner. Als u (of uw ex) dit niet binnen 2 jaar na scheiding hebben gedaan, moeten u en uw ex­partner de uitbetaling van het ouderdomspensioen na de pensioendatum zelf onderling regelen.