Wanneer kun je grenzen stellen mbt ex-partner van huidige partner?

De ex partner, geeft aan mijn man aan, dat hij zich zelf beter moet verzorgen, terwijl ik (huidige partner) naast hem zit.

Is dit reeël of ben ik (huidige partner) enkel jaloers, zoals mijn man vindt.

Wat vindt u?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Relaties
2.7K

Antwoorden (6)

Ex partner verbeeld zich nog steeds te veel, ze mag natuurlijk zeggen wat ze wil, maar heeft niks meer te maken met hoe hij er uitziet...

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je partner het wel oké vind... zou ik ook jaloers worden, of op zijn minst ongemakkelijk. Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe de verhoudingen zijn onderling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de kant van de ex-partner vind ik dit inderdaad eigenaardig gedrag. Een ander verhaal is natuurlijk hoe jij met de situatie omgaat. Het heeft geen zin om te proberen die ex-partner te veranderen, want daardoor krijg je alleen maar vervelende situaties. En de vraag is of het wat oplevert als je je bij je partner gaat beklagen over het gedrag van zijn ex. Dus misschien is het maar het best om je schouders hierover op te halen en je er niets van aan te trekken. Je hebt er uiteindelijk vooral jezelf mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je deze vraag zelf het beste kunt beantwoorden. Je reactie op deze opmerking zegt namelijk meer over jezelf dan over die ex. Waarom reageer je op deze manier op de opmerking dat "hij zichzelf beter moet verzorgen"? Voel je je aangevallen of bedreigd door haar opmerking? Zo ja, waarom? En bovendien: wat heeft het uberhaupt met jou te maken? Is je man niet zelf verantwoordelijk hoe hij zich verzorgd?

Als je je er toch mee wilt bemoeien zou je haar kunnen vragen waarom zij dat zegt, maar dan wel op een niet aanvallende manier. Zo van: "je zegt dat (naam) zich beter moet verzorgen. Wat bedoel je daar precies mee?" Laat het haar maar uitleggen en het is aan jou (of beter: aan je man) of hij of jij daar iets mee wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk het positief!
Bij jou mag je man zichzelf zijn. Inplaats dat hij dat tegen zijn ex zegt, geeft hij aan dat je jaloers bent. Waarop?
Na zo'n opmerking van haar zou ik meteen weten waarom hun relatie is stukgelopen. Die bemoeienis zal hem wel teveel geworden zijn want geen enkele man laat zich graag de wet voorschrijven zoals de partner wil dat hij haar regels altijd opvolgt.
Voor mij zou het een bevestiging zijn dat hij zich bij mij zo prettig voelt dat hij zichzelf mag zijn, die vrijheid is heel wat waard. Laat je toch niet uit de tent lokken en bedenk dat zij wel eens jaloers kan zijn op jou!
13 jaar geleden
Als die ex dergelijke dingen zegt, bedoelt ze waarschijnlijk niet echt dat hij gaat slonzen. Ik vermoed dat ze wil aantonen dat je partner met haar ' beter af ' was.
Je kunt hier, wanneer het je stoort, best op ingaan, maar bedenk dan dat ik net gezegd heb. Ga niet op dat uiterlijk in, maar zeg iets als: " Zo te horen vind je het lastig dat iemand jouw plekje heeft ingenomen" . Al zal ze luidruchtig ontkennen of hatelijk reageren, ze snapt wel meteen dat je haar ' steek' juist geinterpreteerd hebt.
Overigens zou het je man sieren, niet jou, maar haar eerder een etiket van jaloezie op te plakken. Als hij echt voor jou kiest (heeft gekozen) moet hij haar stekeligheden niet op jou projecteren.
Tenslotte: een beetje jaloezie onder partners en exen is ook weer geen halszaak. Maar om te voorkomen dat het dat wordt, is het handig er goed mee om te gaan.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat alles wat je tegen een buurman of kennis bijv. kan zeggen, kan je ook tegen een ex zeggen. Dan is de vraag, kan je tegen een buurman zeggen, dat hij zichzelf beter moet voorzorgen. Onder bepaalde omstandigheden, vind ik van wel, dat je dat kan zeggen. Het ligt ook een beetje aan de context, het kan plagerig bedoelt zijn, misschien zegt ze dat tegen iedereen, zonder dat er iets achter steekt.
Ik zou er niet mee zitten als ik jou was