Ik ben in 2011 getrouwd in las vegas is dit huwelijk rechtsgeldig? en is dit makkelijk nietig te ver?

Ik wil mijn huwelijk gesloten in Las Vegas nietig verklaren hoe doe ik dat?

een jaar geleden
in: Huwelijk
4K
tinus1969
een jaar geleden
Is dat huwelijk in Nederland ingeschreven? Wil je partner/echtgenote dit huwelijk ook nietig laten verklaren?

Antwoorden (3)

Een huwelijk, gesloten in Las Vegas, is in Nederland een geldig huwelijk. Dat betekent, dat je deze alleen kunt laten eindigen door middel van een echtscheiding.
Nietigverklaring van een huwelijk kan slechts in een aantal omstandigheden. Denk daarbij aan een ambtenaar, die het huwelijk heeft voltrokken maar niet bevoegd is. Maar aangezien een huwelijk, gesloten in Las Vegas, ook geldig is in Nederland, is dit geen reden voor nietigverklaring.
een jaar geleden
Stel, u ziet het huwelijk in Las Vegas nog steeds als een grapje. U laat het dus zo. Dan zult u mogelijk vroeg of laat de helft van uw vermogen moeten delen met de persoon waarmee u dat pret-huwelijk was aangegaan. Dit speelt bijvoorbeeld bij overlijden of faillissement. Ook bent u mogelijk over en weer aansprakelijk voor elkaars schulden. Dus als uw Las Vegas-partner een grote schuld niet betaalt, zult u hoofdelijk aangesproken kunnen worden. Ook na 20 jaar.

Wat moet u doen
Om een huwelijk ongedaan te maken, dient u de echtscheiding aan te vragen. Dat kan in Nederland worden gedaan, op basis van een uittreksel uit het huwelijksregister in Las Vegas. Het betreft een 'Abstract of Marriage Certificate'. Als de echtscheiding vervolgens is uitgesproken via de rechter, wordt de echtscheiding door ons ingeschreven in het internationale huwelijksregister in Den Haag.
een jaar geleden
Als je het huwelijk in Nederland niet registreert met de Amerikaanse documenten, dan is er weinig aan de hand. Dan ben je officëel niet getrouwd voor de Nederlandse wet. Er zijn spookverhalen over trouwambtenaren die nog net voor het ja-woord achter een eerdere huwelijksvoltrekking kwamen in Las Vegas, maar die verhalen mag je met een korrel zout nemen.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Geregistreerd in Nederland of niet, dat huwelijk is rechtsgeldig. Maar zonder registratie ontstaat er wel een grijze situatie.