Als een Indiër getrouwd is met een Nederlander en er is een echtscheiding, hoe zit het dan met de verblijfsvergunning?

Als je trouwt met een Indiër en die emigreert naar Nederland. Stel je wilt scheiden na zes maanden, moet ze dan terug naar India of heeft ze recht om te verblijven in nl.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Huwelijk
2K

Antwoorden (1)

Ja dan moet se terug. Na vijf jaar ontstaat er een recht op een eigen verblijfsvergunning.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Is hier geen weg omheen
tinus1969
2 jaar geleden
Waarom? Je weet nu al dat je gaat scheiden?
LeonardN
2 jaar geleden
"Is hier geen weg omheen" Wellicht (van dezelfde bron): ":
Ik heb minder dan 5 jaar een verblijfsvergunning
Heeft u minder dan 5 jaar een verblijfsvergunning om bij uw partner te wonen? Bekijk dan of u een andere verblijfsvergunning kunt krijgen. U moet hiervoor een nieuw ‘verblijfsdoel’ hebben. Een verblijfsdoel is de reden waarom u in Nederland wilt wonen. Bijvoorbeeld voor werk, studie of uw Nederlandse kinderen. Heeft u geen geldig verblijfsdoel? Dan mag u misschien niet in Nederland blijven. Heeft u al een andere verblijfsvergunning dan voor verblijf bij uw partner? Dan heeft uw scheiding waarschijnlijk geen gevolgen voor uw verblijfsrecht.
"
tinus1969
2 jaar geleden
Overigens: de IND is bijzonder alert op schijnhuwelijken.