Hoe kan ik mijn verblijfsvergunning behouden, woon nu 3 jaar in NL maar lig in scheiding?

Ik wil mijn verhaal vertellend misschien at iemand weet hier van. Ik woon bijna 3 jaar met een NL man. Relatie is meer dan een jaar niet goed. Ik heb mijn inburgering behandeling. Ik heb nu een jaar contract. Ik wil hier blijven nu wilt hij gaan beginnen met scheiding. Tuurlijk dit heeft gevolgen op mijn verblijfsvergunning.. mijn vraag is. Wat kan ik doen. Om hier te blijven wonen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huwelijk
2K
Griffin
3 jaar geleden
Heb je kinderen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het hebben van kinderen zou bij een scheiding een nieuw verblijfsdoel kúnnen zijn, maar niets is zeker. Maar Andrea moet zo spoedig mogelijk voor hulp in de starblokken.

Antwoorden (1)

Het is tijd om juridische hulp in te schakelen. Want de mogelijkheid bestaat dat je je verblijfsvergunning kwijtraakt.

Er kunnen redenen zijn om toch nog een verblijfsvergunning te kunnen krijgen om een andere reden. Bijvoorbeeld omdat je kinderen hebt die in Nederland wonen. Of omdat je uit een bepaald buitenland afkomstig bent. Of in een situatie dat sprake is van huiselijk geweld.

Niet te lang wachten maar juridische hulp inschakelen. Bijvoorbeeld Het Juridisch Loket.
Toegevoegd op 12 augustus 2020 17:44: bron
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+plus en @Andrea1515, direct een e-mail sturen naar het Juridisch loket, liefst vanavond nog.
https://www.juridischloket.nl/contact/