wanneer ben je officieel gescheiden?

mijn ex is getrouwd geweest met een vrouw die in Marokko woont,hij zegt dat hij nu ander half jaar geleden gescheiden is.nu zei hij tegen mij dat hij documente nog moet vertalen en dat moet inleveren bij de gemeente omdat hij dus nog steeds gehuwd staat kan iemand mij vertellen wat dat betekend is hij dus nog voor de gemeente getrouwd.ik vind het een beetje vaag als hij al in Marokko ander halve jaar geleden gescheiden is maar nog steeds in Nederland bij de gemeente gehuwd staat in mij ogen regel je zoiets gelijk toch?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huwelijk
3.2K
Amadea
5 jaar geleden
Ach wat maakt het uit als hij toch al weer jouw ex is?
Erna55
5 jaar geleden
@blond3773 : Waarom maak jij er een punt van ? Wil je hem terug ?
Je geeft in je profiel aan dat je een man bent. Speelt het een rol dat je ex nu een heterorelatie heeft gehad ?

Antwoorden (3)

hallo, meestal is het als je gaat trouwen als marokaans zijnde dat je je documenten regelt in beide landen, met andere woorden ben je van nederland maar mat marokkaanse origine dan moet je documenten aanmaken in nederland en in marokko, maar als je dan wilt scheiden dan moet je scheiden in marokko en in nederland, je kunt gescheiden zijn in marokko maar dat wilt dan niet zeggen dat je gescheiden bent in nederland, begrijp je het een beetje?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hangt van de cultuur af want mijn moeder is Italiaanse afkomst mijn vader Roemeens en toen papa 16 was trouwde hij met een goede vriendin die zijn vrouw werd op 19 konden beiden elkaar afslachten en wou papa in Roemenië scheiden dit ging enkel na een boetebetuiging in de kerk. Papa moest zich verantwoorden waarom hij huwde als hij zeker was dat zijn partner niet de ware was ook mag je in Roemenië dan niet meer voor de kerk trouwen. Mijn tante van mama haar kant is een Italiaanse en huwde toen ze 18 was een jaar later bleek ze zwanger te zijn tot nonkel besloot te benen te nemen en de scheiden 1 regel scheid je van een zwangere vrouw in Italië mag je niet voor je kind zorgen dat mag de moeder doen. Heb een zeer goede vriendin die Turkse is en zei trouw je in Turkije dan met een neef maar een scheiding is vies want meestal het kind van de rijkste in je familie wordt je partner die zal je liefde kopen maar scheid je moet alles worden terugbetaald
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je in de islamitische cultuur 3 keer achter elkaar zegt dat je wilt scheiden ben je voor Allah gescheiden.

Documentatie is een formaliteit dan nog.