Kunnen mijn partner en ik trouwen terwijl hij in België blijft wonen en ik in NL?

Wij trouwen september 2018, mijn partner heeft de Belgische en Nederlandse nationaliteit, huurt een woning in België, werkt in België. Ik heb 2 kinderen, 10 en 16 jaar, heb een koopwoning in NL en werk in NL. Kunnen wij trouwen zonder samen te wonen, hoe ziet ons fiscale plaatje er dan uit, welke gevolgen voor spaargelden, koopwoning, hoe bij overlijden etc. Wij zullen onder huwelijkse voorwaarden trouwen voor de Nederlandse wet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huwelijk
1.9K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom wil je eigenlijk trouwen dan? Je maakt er namelijk, hoe dan ook, fiscaal en huwelijksrechtelijk een enorm gecompliceerde situatie van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U vermeldt niet in welk land u het huwelijk wilt sluiten. Als u zich nog geen beeld hebt gevormd van de praktische en fiscale gevolgen, lees dan de bijgevoegde website vast door.De samenwoningsplicht is in 2001 uit de Nederlandse wet geschrapt. U leeft in feite duurzaam gescheiden.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/wonen-werken/trouwen-in-het-buitenland/belgie
https://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk

Antwoorden (1)

ik denk dat je wel kan trouwen als je maar contact blijft houden bellen en appen ofzo