Ben ik echt een Nederlander?

Hallo, mijn naam is Frits.
Ik heb een klein vraag over mijn identiteit en wie ik echt ben.
Ik ben in Nederland geboren en ik heb een Nederlandse moeder en mijn vader is in Frankrijk geboren. ik heb ook een Nederlandse paspoort, etc.
Ben ik nou echt een Nederlander?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.7K
tinus1969
2 jaar geleden
(Waarom) twijfel je aan je identiteit? Waarom is dit belangrijk voor je?

Antwoorden (3)

Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je hebt immers een Nederlands paspoort.
2 jaar geleden
Volgens je paspoort ben je Nederlander. Volgens de bloedlijn ben je halfbloed Nederlander/Fransman.
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
En als je goed gaat zoeken in je bloedlijn, dan is de kans groot dat er, via je voorouders, nog wat nationaliteiten bijkomen.
SentWierda
2 jaar geleden
@jc54. Dat de vader in Frankrijk is geboren, kan bijv. betekenen:
- dat de vader een Frans paspoort had
of
- dat de vader een Nederlander was en dat diens Nederlandse ouders tijdens de geboorte in Frankrijk verbleven (door werk of vakantie).
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
precies dit
Jij bent een Nederlander met een beetje Frans bloed dus je bent gewoon een Nederlander met een beetje Frans bloed