Als een jongens tweeling een kind krijgt met een meisjes tweeling lijken deze dan precies op elkaar?

Als je bijvoorbeeld de meisjes identieke tweeling lisa(meisje) en emma(meisje) hebt. En een jongens identieke tweeling met tim(jongen) en niek(jongen). Als dan emma een kind krijgt met tim en lisa met niek lijken deze twee kinderen dan precies op elkaar?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Genetisch gesproken zijn de kinderen van 2 tweelingen broers/zussen.

Ze lijken dus evenveel op elkaar als gewone broers en zussen. Met een klein extra verschil omdat het milieu waarin de kinderen opgroeien iets meer verschilt dan wat bij echte broers en zussen doorgaans het geval is. (Ander huis, andere buren, andere huisregels, wellicht ook een significant ander inkomen e.d.)
LeonardN
5 jaar geleden
+Inderdaad is de verhoogde kans idd waarschijnlijk zo hoog als die van broers en zussen.
Nee, althans dat hoeft zeker niet zo te zijn. Aangezien twee jongens van dezelfde ouders (neem als voorbeeld de kinderen van tim en emma) al niet op elkaar hoeven lijken, is er ook de kans dat de kinderen van twee tweelingparen niet op elkaar lijken.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Dit antwoord is een stuk leesbaarder dan het vorige. (+)
LeonardN
5 jaar geleden
Daar hoopte ik op :D. Soms is het nog niet makkelijk het idee wat je in je hoofd hebt met een fatsoenlijke brei woorden duidelijk te maken aan een ander wat je voor je ziet. Herlezen en herschrijven doet vaak wonderen. Vaak is dingen weghalen nog duidelijker dan dingen toevoegen.
Niet echt want ik ben 1 helft van een eeneiige tweeling en gehuwd maar toeval bleek dat mijn zus en ik ook op een eeneiige tweeling viel. We hebben beide een kindje maar het hangt van de DNA af mijn zus lijkt exact op mij toch heb ik meer vrouwelijke hormonen dan zij en lastig te zien als we beiden volledig gekleed zijn in hetzelfde toch 2 dingen zijn wat anders ik ben 1m48 zij is is 1m56 maar lengte valt niet direkt op ook heb ik wat andere structuur van borsten dus wil ik zeggen dat een eeneiige tweeling niet altijd volkomen 100% identiek zijn