Met wie was barones Marie-Claude (1732-1811) getrouwd?

Ze leefde in Frankrijk in de Dordogne en woonde in Chateau Beynac.
Ze zou in 1761 met Christophe de Beaumont zijn getrouwd, maar ik kan geen informatie over die man vinden.
Wel vind ik ene Christophe de Beaumont die in Parijs destijds woonde, maar hij was toen een aartsbisschop. En een aartsbisschop mocht niet trouwen, volgens mij.
Wie kan mij helpen aan informatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Marie Claude de Beynac (1732-1811) huwde op 10 maart 1761 Christophe de Beaumont (1731-1797), die 'marquis de Beaumont' en 'gouverneur de Domme' was. Zij kregen samen negen kinderen.
De familie De Beynac woonde tot het huwelijk van Marie Claude en Christophe in het kasteel van het middeleeuwse dorp Beynac-et-Cazenac. Want hun dochter was de laatste erfgenaam van de heren en baronnen van Beynac. In 1961 werd dat door een van de erfgenamen verkocht.

Toegevoegd na 31 minuten:
Deze Christophe de Beaumont was kolonel van de infanterie, werd in 1770 gouverneur van Domme, en hij beëindigde zijn werkzame leven in 1780 als veldmaarschalk.
Amadea