Hoe planten ze zich anders voort?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vast wel! Je hebt namelijk ook vrouwelijke mannen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mosselen zijn onzijdig, dus nee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, zoals de meeste tweekleppigen vindt de voortplanting buiten de dieren in het zeewater plaats. Min of meer gelijktijdig worden miljoenen eitjes en zaadcellen van vele volwassen dieren het water in gespoten. In het zeewater vindt de bevruchting plaats. Er ontstaat dan een larve met een planktonische levenswijze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, maar er bestaan ook geen mannelijke. Ze zijn onzijdig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet het niet. maar ze zijn wel lekker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker wel, Mossel is een achternaam, en als er geen vrouwelijke Mossels waren, dan was die familie allang uitgestorven geweest :-P

Als je "mosselen" bedoelt?

Zoals de meeste tweekleppigen vindt de voortplanting buiten de dieren in het zeewater plaats. Min of meer gelijktijdig worden miljoenen eitjes en zaadcellen van vele volwassen dieren het water in gespoten. In het zeewater vindt de bevruchting plaats.

Er kunnen aparte geslachten voorkomen, maar ook hermafrodieten. Hermafrodiet = tweeslachtig.