Is er een manier om vast te stellen van welk volk je afstamt?

Ben ik nou voor het grootste gedeelte Frankisch, Saksisch,
Fries, of stam ik af van een Keltisch of Scandinavisch volk.
Ik heb wel vermoedens, maar is er een manier om dit te bewijzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

met behulp van je dna kunnen ze bepalen waar jij een afstammeling van bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Al die volken die je noemt, zijn ook maar weer een vervolg van vroegere volken... Er bestaan geen harde grenzen tussen het ene volk en 't andere. Iedereen is familie van elkaar.
Enfin, als je wilt weten wie je voorvaderen zijn, zal je een genealogisch onderzoek moeten uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i.p.v. genealogie is een dna-onderzoek inzichtgevend van welke "stam" je komt
Voor mij zelf denk toch echt wel dat ik van de Friezen afstam. Al mijn voorvaderen waren Friezen.
Misschien zou je er oude kaarten op na moeten slaan om te kijken waar de vroegere landsgrenzen waren.

Toegevoegd na 3 minuten:
volgens mij moet je er zo uitkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad met DNO onderzoek, zoals bv in Vlaardingen op grote schaal is gedaan.
En...bijna 100% kans dat je ook voor een flink stuk duitse voorouders hebt.

Toegevoegd na 30 minuten:
DNO=DNA