Hoe noem je de broer van de partner van jouw broer?

Kan iemand mij de familiebanden uitleggen in dit scenario:
Ik (zus M) heb een broer S. Deze is getrouwd met P. P heeft ook weer een broer J. Wat is broer J van mij, zus M?

2 jaar geleden
in: Familie
8K
Pieterke
2 jaar geleden
Die is niets van jou. Hij is de zwager van jouw broer.
TurfGraver
2 jaar geleden
Een kennis.

Antwoorden (4)

Die is geen familie van jou. Je zou hem je aangetrouwde zwager kunnen noemen. Maar het handigst is het om hem gewoon bij zijn naam, J, aan te spreken.
2 jaar geleden
J is niets van M. J is de zwager van je broer S.
2 jaar geleden
Gewoon de broer van je schoonzus of zwager. Afhankelijk van het feit of P een vrouw of een man is.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Schoonfamilie. Geen verdere specifieke benaming voor bepaalde personen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden