Mijn stiefzoon van 17 jaar komt vanuit de filipijnen naar nederland. Hij reist alleen,heeft hij dan nog een extra formulier nodig om alleen te reizen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Familie
1.9K

Antwoorden (1)

Volgens de Nederlandse wetgeving moet een minderjarig kind dat alleen naar het buitenland reist, aan kunnen tonen dat het toestemming van de ouders heeft. Uit je beschrijving kan ik niet opmaken of je kind de Nederlandse nationaliteit heeft of dat het een Filippijns kind is, mogelijk maakt dat nog verschil. Daarnaast hanteren vliegmaatschappijen ook nog regels over het vervoeren van minderjarige kinderen (zogenaamde unaccompanied minors). Deze regels verschillen per maatschappij. Informeer dus bij de maatschappij waarje stiefkind mee vliegt, wat hun eisen zijn.