Mogen een 18 jarige en een 15 jarige sexueel getinte foto’s uitdelen?

Ik zie op het internet veel verschillende artikelen, wat ik het meeste voorbij zie komen is dat legaal is tussen 23-12 als er minder dan 5 jaar verschil is.
uitwisselen*
uitwisselen* niet uitdelen

een jaar geleden
in: Dating
2.9K
tinus1969
een jaar geleden
Ik neem dat je bedoelt: 'uitwisselen'?
tinus1969
een jaar geleden
Overigens is het antwoord ook mbt uitwisselen, blijkbaar niet: https://nos.nl/artikel/2333589-sexchatting-met-kinderen-wordt-expliciet-strafbaar
'Sexting met minderjarigen is al strafbaar, omdat het onder kinderporno valt. '
tinus1969
een jaar geleden
Niet 1 jaar maar 3 jaar, want sexting gaat over kinderporno en dat is alles <18.
dbrergfksm
een jaar geleden
“Volwassenen die seksueel getinte berichten sturen naar kinderen onder de 16 jaar worden binnenkort harder aangepakt” Dit is van hetzelfde artikel, volgensmij ben je sexueel volwassen vanaf 16. Het is in ieder geval zeer slecht uitgelegd
tinus1969
een jaar geleden
https://www.mediawijsheid.nl/veelgestelde-vraag/is-sexting-strafbaar/
"Officieel is sexting strafbaar als het om minderjarigen gaat. Volgens het Wetboek van Strafrecht maak je immers kinderporno. (..) In Nederland wordt sexting gedoogd mits er wederzijds goedvinden is."
Merk op, dat dat laatste er niet toe doet zodra jijzelf of de server niet in NL staan.

Antwoorden (2)

Nee, dat mag niet. Minderjarigen mogen geen seksueel getinte foto's uitdelen/uitwisselen.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Bovendien is er gerede kans dat men daar veel spijt van krijgt, met name wanneer die foto's vervolgens al dan niet met opzet openbaar gemaakt worden. Er zijn zelfs jongeren die daarom een eind aan hun leven hebben gemaakt....
Ligt aan de defenitie van sexueel getint. In bijvoorbeeld slip en bh ja, maar zodra er ook maar kleinste beetje naakt is dan nee dan is het kinderporno tot 18 jaar.
11 maanden geleden