Waarom ben ik vaak boos op mijn vriendin?

De laatste tijd ben ik redelijk kwaad op mijn vriendin. We zijn anderhalf jaar samen en in het begin was het natuutrlijk roze geur en manenschijn. Maar de laatste paar maanden werkt ze echt op mijn zenuwen.
Het is meestal om de kleinste dingen, zoals;
Ze valt snel in slaap
Ze stuurt korte berichtjes
Ze doet alsof andere dingen belangrijker zijn dan tijd met mij spenderen
Zo van die dingen. De meeste dingen zijn klein, maar ik kan er echt boos om worden. Ik hou nog altijd zielsveel van haar, maar het is zo moeilijk soms...
Kijk, een groter probleem voor mij ligt eerder in bed. Vroeger, tot een paar jaar geleden, werd ze seksueel misbruikt, en vanwege die reden hebben we na anderhalf jaar nog geen enkele keer het kunnen doen. We hebben een aantal keer geprobeerd, maar hrt mislukte steeds en er kwam niks van. En dit ligt nogal hard op mijn hart. Niet alleen omdat ik het zelf wil met haar, maar ook omdat zij het wilt en het haar pijn doet dat het niet lukt en ze steeds dezelfde dingen voelt die ze toen voelde. Hoe dan ook, mijn letters raken op en er is wel al een pak van mijn hart. Als er iemand is die mij goed advies kan geven, ik smeek je, geef het alsjeblieft.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Dating
5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb jij veel last van stress? Wonen jullie samen?
Dicht op elkaar zitten zorgt voor meer irritatie. Voor de seksuele problemen die je noemt is het belangrijk dat jullie SAMEN professionele hulp zoeken. Ze heeft wat heftigs meegemaakt, dit los je niet zomaar op. Ga naar een psycholoog en seksuoloog.
Castle
2 jaar geleden
Ik ben geen psycholoog maar kan het zijn dat ze het vervelend vind dat ze geen seks met je kan hebben. Dat het voelt alsof ze faalt omdat ze zich toch wat gedwongen voelt om 'het te proberen'. Hierdoor kan ze de relatie misschien (on)bewust saboteren. Als je een relatie met haar wil dan moet je haar echt de tijd geven en niets dwingen. Het beste is ook als ze hulp krijgt voor het omgaan met de seksuele misbruik.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@Ritsuka - De laatste tijd heb ik wel stress ja, we wonen niet samen. Ze is een week of 2 geleden bij een seksuoloog geweest voor een intake gesprek, dus dat is nog even afwachten. @Castle - Ze voelt inderdaad alsof ze steeds faalt, en ze vindt soms dat het MOET gebeuren. Maar ik blijf haar steeds vertellen dat het niet moet, en we er samen onze tijd voor moeten nemen. We doen wel wat voorspel enzo, maar zelfs dat gaat moeilijk voor haar. Toch wilt ze blijven proberen, en het doet gewoon pijn om haar zo verdrietig te zien. Ze heeft pas haar eerste intake gesprek gehad bij een seksuoloog gehad, dus het is nog even afwachten hoe dat verloopt.

Antwoorden (4)

Als ik het zo lees begrijp ik dus dat jullie niet samen wonen (correct me if I'm wrong).

De 3 punten die je hebt opgenoemd: vroeg slapen, kortaf zijn en andere dingen doen i.p.v met jou zijn.

Hier kunnen 2 redenen voor zijn en die ontleden we weer waardoor jij je antwoord krijgt.

Reden 1
Ze zit heel erg nog met haar verleden. Waardoor ze vaak in een negatieve mood is. MAAR als je met: "Ze doet alsof andere dingen belangrijker zijn dan tijd met mij spenderen" bedoeld dat zij liever met haar vriendinnen een terrasje wilt pakken of naar de stad gaat in de avond zonder jou. DAN KUN JE REDEN 1 WEGSTREPEN. Maar als je met deze reden bedoeld dat ze liever heel de dag in bed netflix wilt kijken en niet uit huis komt. Dan kan reden 1 juist zijn.

Reden 2
Ze vind je minder leuk waardoor jij alle 3 jou redenen wat je opnoemde als volgt kunt zien:

1 Vroeg slapen: Ze kan liegen dat ze vroeg slaapt, ze kan dat zeggen omdat ze geen zin heeft om met je te praten. Sommige mensen die niet samen wonen maar wel een relatie hebben bellen zelfs de hele nacht tijdens het slapen omdat ze elkaars aanwezigheid fijn vinden.

2 Ze is kortaf: Weer komt het er op neer dat dit komt omdat ze je minder leuk vind / geen zin heeft in je.

3 Ze wilt liever andere dingen doen dan met mij zijn: Weer het zelfde antwoord als bij punt 2

Ik hoop voor je dat ik het mis heb of je helemaal verkeerd heb begrepen. Maar als jullie niet samen wonen ga ik van de 2e reden uit.

Als je mij nou verteld of het Reden 1 is of Reden 2. Dan kan ik je nog meer informatie/hulp bieden.
Groetjes Erik

P.s. ik heb ook een relatie gehad waar ik deze punten in herken. Bij mij had de lieve dame contact met een andere man.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dag Erik Volgens mij gaat het eerder reden 1 zijn. Ze heeft met haar verleden heel veel last en is begonnen om er ook hulp voor te zoeken. En als ze zegt dat ze gaat slapen doet ze dat ook. Ze is altijd open met mij en wij vertrouwen elkaar. Als ik het zou vragen zou ik zelfs door haar gsm en mails enzo mogen. Ik vertrouw haar voor de volle 100%.
We wonen inderdaad niet samen.
Ik denk dat het vooral bij mij ligt dat ik zo snel boos wordt op haar, want in principe doet ze helemaal niks fout, of tenminste niks waar ik boos over moet worden. Misschien heb ik gewoon een kort lontje?
Hoe dan ook, ik weet dat ik over deze dingen met haar kan praten, maar het is zo vaak de laatste tijd dat ik het gevoel heb dat ik haar wegduw met hoe ik mij dan voel, en het doet ook deugd om dit soort dingen ergens kwijt te kunnen zoals hier.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Kun je mij een voorbeeld geven van: ze doet alsof andere dingen belangerijker zijn dan tijd met mij spenderen.
Het lijkt erop, dat ze je bewust of onbewust signalen geeft dat je niet meer belangrijk bent voor haar.
Als voortdurend andere zaken zaken belangrijker zijn dan jij, dan weet je hoe de vlag erbij hangt. Als het een enkele keer gebeurt, dat kan natuurlijk.
Vraag haar op een rustig moment of ze nog verder wil met jou.
Dan weet je hoe zij tegen jullie relatie aankijkt.

Wat het probleem in bed betreft heb je het slecht met haar getroffen.
Ik denk dat dit geen tijdelijke zaak is, en dat haar probleem haar heel leven zal gaan duren.
Dat ze daar nooit vanaf komt.
Als je kunt leven in een relatie zonder seks kun je bij haar blijven.
Maar ik zou mijn leven niet vergooien en deze relatie beëindigen.

Voor een man is seks belangrijk.
Ik heb eens een relatie gehad met een heel mooie meid, maar die wilde alleen maar seks als zij daar zelf zin in had.
Als ik s' morgens in bed mijn hand naar haar uitstrekte reageerde als door een bij gestoken en vloog ze het bed uit. Die relatie heeft niet lang geduurd.
2 jaar geleden
WAAROM je vaak boos bent is waarschijnlijk een optelsom van dingen. Je zegt zelf dat het niet om heel grote dingen gaat....
Het klinkt alsof je gefrustreerd bent door haar problemen, doordat jullie samen geen seks kunnen hebben. Dat IS ook heel vervelend, voor beiden - als ik je goed lees. De vraag is, denk ik: heb je het geduld, houd je genoeg van haar om deze tijd met haar uit te zitten - om het te verdragen als de dingen moeilijk gaan - want natuurlijk wordt een relatie lastiger als je langer bij elkaar ben, en zeker als iemand zo'n heftig verleden heeft. Als ze net pas in therapie is gegaan is het zéker voor haar een moeilijke tijd - maar de kans bestaat dan wel dat er t.z.t. ook lucht komt in jullie relatie, dat je elkaar beter verdraagt, en dat vrijen leuk wordt. En ondertussen: probeer met elkaar in gesprek te blijven. ZEG het als je graag iets met haar samen doet, en zij ziet dat niet, of wil iets anders. "ze doet of andere dingen belangrijker zijn dan tijd met jou spenderen" - klinkt alsof je meer tijd en aandacht wilt - maak voor haar concreet: WAT wil jij? Dan kun je samen erover praten, en kijken of jullie op 1 lijn kunnen komen. Ik wens jullie veel liefde en succes toe!
2 jaar geleden
Ha CaptainCody, als ik het zo lees, krijg ik de indruk dat jullie verwachtingen van de inhoud van een relatie heel verschillend zijn. Jij zou meer samen willen ondernemen. Zij minder.
Dat zij een misbruikverleden heeft speelt een belangrijke rol in jullie relatie. Jullie proberen wel seks te hebben, maar het lukt niet. Het zou me niet verbazen als zij vaginisme heeft overgehouden aan het misbruik. Ik kan dat niet weten natuurlijk maar meen dat te herkennen aan jouw beschrijving hoe ze reageert. Het vroege slapen is mogelijk een manier om te ontwijken dat er weer een poging tot seks gaat mislukken. Het kan op een gegeven moment een patroon worden waardoor ze liever even met andere dingen bezig is dan met jou. En jij, jij bedoelt het goed, houdt van haar, wil haar helpen, maar uiteindelijk is zij de enige die zichzelf daarin moet helpen als ze toch een gezond seksleven wil ervaren door hulp te vragen bij een deskundig iemand.
Het feit dat ze weet dat jij met haar wil vrijen, het feit dat het pijn doet en het steeds mislukt, laat haar zich mogelijk ook minderwaardig voelen over zichzelf.

Het is aan haar om aan dit opgelopen trauma te gaan werken. En zeker kan het goed komen.
Het is aan jou of je het geduld kan en wil opbrengen om haar haar ‘klus’ te laten doen, zonder uitzicht op een snelle verbetering en zonder steeds te willen proberen, hoe moeilijk ook.

Allebei veel geluk toegewenst.