Hoe zorg je ervoor dat iemand niet alleen over zich zelf praat maar ook jou de ruimte geeft?

Sinds een tijd geleden heb ik een jongen leren kennen. Ik vind hem wel aardig maar wat mij aan hem stoort is dat hij alleen over zichzelf praat en heel weinig vragen stelt. Mijn vraag is dus hoe maak ik hem op een leuke of beleefde manier duidelijk dat ik ook wel eens iets over mezelf wil vertellen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dating
2.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lastige vraag want mensen praten nu eenmaal graag over zich zelf probeer eens om te schakelen naar een onderwerp die jij leuk en vertel daar wat over. Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat je het zelf ook fijn vindt iets te vertellen
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Zoek een andere leuke jongen. Je kan mensen niet veranderen.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik denk niet dat je dit eruit kan krijgen. Dit is zijn karakter

Antwoorden (2)

Vraag hem of hij naast goed praten ook goed kan luisteren.
En of hij zich daarop wat meer kan toeleggen.
Omdat in elk gesprek, goed luisteren belangrijker is dan goed praten.
3 jaar geleden
Val hem in de rede. Wacht dus niet tot hij zijn hele verhaal af heeft gemaakt, maar haak in op zijn verhaal. Mannen doen dit volgens mij meer dan vrouwen. Onder vrouwen wordt dit eerder gezien als onbeleefd, maar mannen doen dit volgens mij vaker en vinden het ook geen probleem. Succes!