heb jij een probleem waar nog geen oplossing voor is?

Als tweede jaars student aan de TU/e heb ik de opdracht gekregen om een probleemoplossend apparaat te maken wat nog niet bestaat.
Dus heb jij een probleem, waar nog geen oplossing voor bestaat, laat het mij weten en wie weet is je probleem binnenkort voorgoed opgelost!
het beste idee wordt namelijk uitgewerkt en ook daadwerkelijk geproduceerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.5K

Antwoorden (18)

Welke vraag hoort bij het antwoord 42?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was eerst geneigd te zeggen: bureaucratie!

maar dat bedoel je niet, blijkt uit je toelichting.
heel veel katteneigenaren geven maaltijdzakjes natvoer aan hun kat.
ik zou graag een soort klemmetje hebben, waar ik het zakje mee leeg kan persen, zonder vieze vingers te krijgen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan van die dingen om tubes mee leeg te maken. Zo iets?
Rieneke1
13 jaar geleden
is dat zo?
die zakjes zijn veel breder dan de tandpastatubes.
ik ga eens op zoek, bedankt!
amigo
13 jaar geleden
ik bedacht me opeens een optie die misschien werkt voor het bredere zakje. Als mijn kinderen met stokjes eten (zoals bij de chinees) kunnen ze ze nog niet goed vasthouden. Daarvoor heb ik nu aan het eind tussen twee stokje een opgevouwen propje papier van ca 0,5-1 cm dik en daaromheen een elastiekje. Daarmee wordt het een soort reuzenpincet maar die is misschien ook wel goed te gebruiken om zo'n zakje leeg te schuiven, je kunt zelf bepalen hoe ver je hem dichtknijpt
Een universele adaptor s.v.p.

Ik heb er nu per apparaat één en ze zijn niet uitwisselbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een methode om blaadjes papier die bij elkaar horen snel en goed achter elkaar vast te klemmen. Zonder het gebruik van metaal (want dat gaat roesten), en zonder gaatjes te maken. Maar wel dat het zonder al te veel kracht te hoeven gebruiken simpel weer uit elkaar kan worden gehaald. In de hoop dat de niettang en het ontnietapparaat ooit weg kunnen worden gegooid!
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Nee, paperclips zijn ellendig. Je hebt geen zekerheid dat de juiste papieren bij elkaar blijven. En bij een dik pak papier lukt het helemaal niet. De metalen clipjes die Jelle noemt roesten even hard als de gewone paperclips en nietjes. Als je grote hoeveelheden papieren in diverse setjes van verschillende diktes moet bewaren zijn archiefmappen ook echt niet handig.
een pan die niet overkookt met de deksel op de pan!!

ik zal het toelichten
als ik macaroni kook, kook ik eerst water, dan kiep ik de macaroni erin en dan moet het geheel ca 9 minuten koken. In het kader van energiebesparing wil ik graag het deksel op de pan. Maar dan kookt (eigenlijk schuimt, borrelt) het altijd over, ook als je pan maar voor de helft vol is EN ik heb al een deksel met een gaatje erin.
Nu zet ik vaak de deksel schuin maar als ik wegloop schuift hij door het koken vaak weer op de pan en 1 minuut later: bingo!!!
13 jaar geleden
De vierkante gatenzaag is een klassieker.
Een dimmer waar je alle soorten spaarlampen mee kan dimmen .
Dit laatste wil wel met een variac (regeltrafo ) maar die is groot en zwaar.
Een dimmer die dit oppakt op electronische wijze maakt een goede kans, want die is er bij mijn weten nog niet.
Verder is er nog geen accubeschermer in auto's die de lampen uitdoet als de klemspanning tot 11.5 V daalt.
De accu gaat dan niet kapot en heeft nog voldoende over om de auto te starten.

Misschien zit hier een leuk project bij.
Succes.

Toegevoegd na 9 minuten:
Een objectieve pijnmeter zou ook handig zijn, net als een goede stressmeter. Deze op biometrische leest geschoeide meters bestaan nog niet als standaard meetinstrument.
Ze zijn vooral bedoeld voor mensen die zelf deze facetten niet goed meer beleven maar die onderhuids wel veel stresshormonen genereren als cortisol en adrenaline om enige zijstraten te noemen.
Ook voor dieren zouden ze ideaal zijn, ze kunnen dan protocolair ingezet worden dat de pijnsensatie bij proefdieren (waar ik niet voor ben) binnen de perken te houden.
Ook kunnen ze objectiverend werken bij de inschatting van de belastbaarheid van mens en dier.
Om een sluitend systeem te krijgen die reproduceerbaar werkt moet je op academisch niveau de zaak benaderen
De in het antwoord genoemde projecten zijn voor MTS/HTS al goed te doen , lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je schatrijk kunt worden als je een "ontroest-apparaat" kan maken.
Dan bedoel ik natuurlijk niet een straalapparaat of staalborstel of zo.
Roest is tot op heden erg lastig te verwijderen en ook chemisch gezien zijn er nog niet echt bevredigende oplossingen bedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een draagbaar werkend stopcontact!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van het in- en uitchecken op een paal of apparaat in de bus of trein met je OV-chipkaart een apparaat dat jou automatisch in- en uitcheckt.

En dan bedoel ik in de zin van, als je de bus instapt je ingecheckt bent en als je weer uitstapt je vanzelf uitgecheckt wordt. Zo kun je het nooit meer vergeten en hoef je ook niet meer je vervoersbewijs onderuit je tas te halen (voor de dames). Je kunt het zien als een onzichtbaar gordijn waar je doorheen loopt en deze je kaart activeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 75 en nog al krikkemakkerig. Ik wil graag op korte termijn weer gezond worden. Als je dat apparaat dat daartoe in staat is, zou kunnen maken,zal ik je eeuwig dankbaar zijn en zit er zonder meer een lekker etentje voor je aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hulpmiddel om je rug te kunnen insmeren met zalf/creme zonder de hulp van anderen.
Bij "het beste idee van nederland" zijn er wat hulpmiddelen voorbijgekomen die echter alle weer afgewezen werden omdat de bedenkers ze presenteerden als hulpmiddel voor het smeren van zonnebrandcreme.Voor mij zou een dergelijk hulpmiddel erg handig zijn.Ik heb psoriasis en last van pijnlijke spieren/ gewrichten.Ik moet regelmatig mijn rug insmeren met zalf,dit is al een lastige klus maar door de spier/gewrichtsproblemen soms vrijwel onmogelijk.Er is niet altijd iemand in de buurt om te helpen dus een dergelijk hulpmiddel zou erg handig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn probleem is dat ik je niet kan helpen bij deze vraag! Hoe los ik dit op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je, je best willen doen dat alles draadloos wordt in het leven???
Alles gaat door elkaar zitten, je valt erover enzv......
Als het je lukt, betaal ik je studie terug, zo blij ben ik dan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Universele mobieloplader, of is dat er al,
maakt niet uit of het er al is.
bij mij op werk is iedereen altijd opzoek naar een collega met de juiste oplader, dus als het er al is, de gebruiker heeft het nog niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een échte oplossing voor het Snoerwoud achter de T.V. waar ook de video, dvd-speler, wii, telefoon, modem, router, digitale ontvanger enzovoorts aan bijdragen.

Ik wil wel eens zonder machete m'n modem kunnen resetten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mm, die is sterker dan die van mij (heb nog geen plusjes in voorraad helaas)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minirobotje misschien? Zo eentje die zich overal tussendoor kan wurmen.+
Waar zit het begin van een wc rol ? waar je begint met hem gebruiken of helemaal binnenin de rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gelukmachine? Een iets waarmee ik een baan vind? Nee, flauw.

Misschien een fietsband die niet of bijna niet lek kan gaan. Een fietsband van ander materiaal dan waarvan ie nu wordt gemaakt, maar toch nog even 'confortabel' fietst, dus niet van hout ofzo.
13 jaar geleden
Draadloze douchekop dan misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Lijkt me knap als dat lukt.