Wie stelt hier de meeste nuttelozen vragen om punten te scoren? en wie volgt?

Okee, ben hier nieuw, had een paar goeie vragen(denk ik), die ik ook gesteld heb, en heb van een paar GV-ers antwoord gekregen waar je wat mee kan. Maar krijg langzaam aan een beetje het gevoel dat er meer bezig zijn met punten(?) dan met het idee, achter deze site... het antwoord geven op vragen waar een ander niet het antwoord op heeft.... en als het dan wel om de punten cq bolletjes gaat...wat kan ik winnen dan?? En als ik de intentie van deze site verkeerd heb, hoor ik het ook graag...

Misschien een idee... schaf het punten systeem af, is er meteen geen reden meer om nutteloze vragen...

te stellen...;) :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

haha weer een punt voor een antwoord, maar even serieus, ik geef alleen antwoord als ik het echt weet, staat het juiste antwoord er al doe ik niets, ik vind het gewoon een leuke site, en ik kom er alleen kijken of ik ook iets kan leren. ik heb een brede algemene kennis doordat ik veel lees. kan ik mijn weten delen doe ik dat graag maar niet voor de punten, dat zegt mij niets. veel plezier op deze site
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De bolletjes betekenen niets meer dan status, verder is het lucht. Hoe meer bolletjes je hebt, hoe hoger je status op zich bij de anderen is. Men is dan sneller geneigd om je antwoord te waarderen (hoewel er ook uitzonderingen bij zitten hoor, XiniX heeft ontzettend veel punten maar wordt niet echt gewaardeerd door sommigen heb ik het idee). Maar zoals ik al zei gaan die punten verder nergens over. Toch zien mensen de bolletjes toch als iets heel speciaals, en uit dat oogpunt snap je dus waarom je soms ongelooflijk stomme antwoorden ziet. Dan is men gewoon op bolletjesjacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is moeilijk om met nutteloze vragen punten te scoren, want punten scoren met vragen, kan alleen als andere gebruikers jouw vraag een goede vraag vinden. Ik vind overigens niet dat er veel nutteloze vragen worden gesteld.

Ik kan je overigens wel uitleg geven over de gebruikers van www.goeievraag.nl , om zo je andere vragen te beantwoorden.

Er zijn eigenlijk op deze website eigenlijk vier groepen gebruikers. De meeste gebruikers zullen in meer groepen tegelijk zitten:

1. De meeste mensen zijn hier om interessante vragen te stellen en nuttige antwoorden te geven: het doel van deze website.

2. Velen proberen ook zo veel mogelijk punten te halen, wat ook best leuk is, als het niet ten koste gaat van de kwaliteit van de vragen en de antwoorden. Je kan hiermee niet winnen. Het puntensysteem is ooit ingevoerd om mensen te stimuleren vragen te stellen en antwoorden te geven, zo heb ik begrepen. Als de beheerders het puntensysteem niet meer zinvol vinden, zullen ze het misschien afschaffen, maar dat verwacht ik niet.

3. Er zijn ook veel mensen, waaronder ikzelf, die af en toe een grappig antwoord in plaats van een nuttig antwoord geven. Ook grappige vragen worden regelmatig gesteld. Dat moet ook kunnen, vind ik.

4. Ten slotte zijn er soms mensen die gewoon vervelend doen. Dat wordt door de andere gebruikers niet gewaardeerd en door de moderatoren van de website niet getolereerd.
Antoni
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij biedt het bereiken van niveau 2 wel iets meer mogelijkheden. Je mag dan per dag meer vragen stellen dan op niveau 1. Niveau 3 biedt ook weer meer mogelijkheden dan niveau 2. Vanaf niveau 4, maakt het niveau niets meer uit voor je mogelijkheden, geloof ik. Hoe de verschillen precies zijn, weet ik helaas niet, dus misschien het ik hier niet de juiste gegevens vermeld.
Antoni
15 jaar geleden
Hier vind je de mogelijkheden van de verschillende niveaus: http://www.goeievraag.nl/help/punten
Antoni
15 jaar geleden
Ik had dus de informatie over de mogelijkheden per niveau niet helemaal goed onthouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ook groep 1 en 3.
Ben trouwens benieuwd of er überhaupt een groep 2 of 4'er is die hier openlijk voor gaat uitkomen.
Voor zover ik weet krijg je met het stellen van vragen geen punten. Alleen met het geven van antwoorden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tenzij je vraag als 'goeie vraag' beoordeeld (punt per keer) wordt, maar dan valt hij in ieder geval niet in de categorie 'nutteloze vragen'.
Ik vind het puntensysteem op zich een prima systeem hoor. Zeker als je weet dat je nog altijd de grootste hap punten kan verdienen met het geven van het beste antwoord. Dat zou al een reden moeten zijn voor mensen om in ieder geval op serieuse vragen een goed antwoord te geven.

Daarnaast zijn er ook redelijk wat "discussievragen". Daar kan je op antwoorden wat je vindt, en dus kan ook gewoon iedereen erop antwoorden. Soms zitten er wel vragen tussen die op het eerste gezicht onzinnig lijken, maar toch voedingsbodem kunnen zijn voor een leuke discussie.

Oftewel: het gaat prima op deze manier: Houwen zo!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraagstelling is nutteloos en verkeerd, je zal bedoelen nutteloze antwoorden? En dan alleen om de puntjes? Als dat zo is heb je wel gelijk Maar probeer te groeien op deze site, ga er boven staan en haal er uit wat voor jou van belang is, dan heb je er geen last meer van Succes!.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij worden beide gedaan.
Nutteloze antwoorden. (Met name antwoorden die erboven al 3 keer gegeven zijn)

En inderdaad was mi d ebedoeling van GV om die vragen te kunnen stellen waarvan je niet zelf het antword kon vinden. Googlen wikipedia etc etc.

Op levensbeschouwende vragen is Nooit een feitelijk antwoord te geven daar er gen wetenschappelijk bewijs is. Lees bewezen.

En veel mensen zijn heel erg met antwoorden en vragen bezig waarvan ook ik me afvraag of ze dit doen omdat zij zoveel weten of omdat ze als hobby zitten te GV'n