Waarom slapen we op een hoofdkussen?

Natuurlijk, het ligt zacht. Maar ons matras ligt net zo zacht. Is er nog een achterliggende reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dat heeft met de ergonomie te maken.

Zie op het plaatje dat de ruggenmerk nagenoeg recht is. Zonder kunnen zou je hoofd op het matras liggen en daardoor zou er een knik ontstaan.

Die knik kan op den duur tot pijn leiden.

Toegevoegd na 19 seconden:
Ruggenmerg dus niet ruggenmerk :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's voor als je op je zij ligt. Hoe zit het met rugslapers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op je rug slaapt zonder kussen lig je iets met je hoofd naar achteren. Lijkt me niet echt lekker liggen. Enige ondersteuning met een (niet te dik) kussen is nodig. Zie ook: http://www.welke-matras.nl/nl/slaaphouding