Opeens blijkt het salaris voor een deel uit een`´toelage`´te bestaan.Moet dit altijd op de loonstrook vermeld staan ?

Opeens : men ( het betreft meerdere personen ) is hier
niet van op de hoogte geweest.
De werkgever gebruikt dit als reden bij de veranderde functie en de loon verlaging.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gooi het anders in de ondernemingsraad. Dit gelet op je laatste opmerking. Jullie moeten toch goed op de hoogte gesteld worden over de gang van zaken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Werk jij op een bank?

Is dat je vakantiegeld?

Antwoord: Zij en jij moeten kunnen verantwoorden waar het vandaan komt, dus het moet wel op je strookje staan hoor...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voer voor de vakbond
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er moeten drie essentiële punten op je salarisstrook staan:

1) Je bruto loon...
2) De nodige premies etc.
3) Je netto loon...

Hoe de werkgever punt 2 invult is niet zo van belang, zolang het maar duidelijk is wat de inhoudingen zijn.

Inhoudingen die de werkgever worden betaald kunnen ook op de salarisstrook staan als - en +. Deze toelagen zijn op zich niet zo heel belangrijk, omdat dit uiteindelijk niets in je netto loon zal wijzigen. Feit is echter wel dat het steeds vaker gemeld word. Zeer zeker, wanneer de opmaak van de salarisstrook word uitbesteed...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij moeten toelagen wel bijdragen aan pensioen en vakantietoeslag.
Als ze ontbreken op je loonstrook is dat niet in de haak.