Wat is het hoogste punt van Nederland?

Is dat de zendmast van Lopik (Ijsselstijn)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedoel je natuurlijke of gebouwen

Antwoorden (5)

Dat is juist...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Drielanden punt: 321 m. hoog (excl. de toren die er staat).

Toegevoegd op 21-05-2009 11:12:01
Hmm... Kan ook 323 m. zijn. Misschien hebben ze een nieuwe meting gedaan (of mijn herinnering is misvormd.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vliegtuig dat is opgestegen van schiphol, is ook nog Nederlands grondgebied
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoogste punt - Vaalserberg, gemeente Vaals, Limburg, 322,7 m boven NAP

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_extreme_punten_in_het_Koninkrijk_der_Nederlanden

Toegevoegd op 21-05-2009 12:01:20
Hoogste bouwwerken
Het hoogste bouwwerk (dat geen gebouw is) in Nederland staat in IJsselstein, de 367 meter hoge Gerbrandytoren uit 1961.
De hoogste bouwwerken van Nederland (geen gebouw of zendmast) zijn de twee schoorstenen van Shell Pernis bij Rotterdam. De schoorstenen zijn 213 meter hoog.

Zelfde bron als hierboven genoemd.

Toegevoegd op 21-05-2009 12:02:05
Oh, ik lees net dat de Gerbrandytoren hetzelfde is als de zendmast Lopik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zal ik dan maar gelijk het laagste punt bij jullie bekend maken?
In mijn geboortedurpie.. -6,76 N.A.P.