nestvlieder!!!!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is elke bodembroeder niet een vlieder.
+
vlieder;
http://www.sincfala.be/sf/index.php?option=com_content&view=article&id=382%3Aoude-polders-kievit-2004-7-x-zwinstreek&catid=55%3Atentoonstellingen-2004-losse-artikelen&Itemid=34

Al de eerste dag na hun geboorte pikken ze zelf al kleine wormpjes en slakjes op. Na een vijftal weken zijn ze vliegvlug. Direct na de broedtijd verzamelen ze zich in grote groepen. Ze blijven in groepsverband in voedselrijke gebieden tot na de winter. Dan gaan de gevormde paartjes zich afzonderen en een geschikt broedgebied opzoeken. In maart - april is het volop broedtijd voor de Kievit. Het is de periode waar de natuurliefhebber kan genieten van de schitterende spectaculaire paarvlucht van deze steltloper.