Het is een vrije markteconomie, en staat op de 45e plaats in de wereld. Ze hebben een grote klap gehad van de economische crisis.

Een uitgebreide uitleg over de sectoren & omzet in de diverse sectoren vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Ukraine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een vrije markt economie. Je moet hier echter ook rekening houden met de corruptie die nog steeds een rol speelt in dit land. Hoewel je dat misschien wel als het toppunt van vrije markteconomie kan zien als je zelf je plek in de stapel kan kopen.

Verder is het daar al redelijk georganiseerd. Qua voorkeur hangt een deel van de bevolking nog steeds naar Rusland en het communisme. Een ander deel zoekt meer de aansluiting met de westerse landen. Verder is het daar nog niet zo ver als in menig westers land. Met name op het platteland is de achterstand groot. Inmiddels wordt wel meer en meer aandacht besteed aan het leren van vreemde talen. Dus veel jongeren leren ook engels. Communicatie als je geen russisch (of oekrains) spreekt kan erg lastig zijn.

Door de stand van zaken is het een erg kansrijk land. Let echter wel goed op met wie je zaken doet.