ik betaal hondenbelasting en terechtmaar waarom geen katte belastingzij bevuilen tog ook de boel (mijn tuin b.v )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dad mach duz nyt mer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je taalfouten niet verbetert, dan leert ook niemand hoe het wel moet. Ik doe een poging om de vraag te corrigeren: Ik betaal hondenbelasting, dit vind ik ook terecht. Maar waarom bestaat er geen kattenbelasting? Katten bevuilen immers ook de boel, waaronder mijn tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger schreef Derkbosch beter. Zijn oude vragen zijn zonder noemenswaardige schrijffouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die opm. trek ik bij deze in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel zeggen dat je woordblind bent, maar dit is echt een gevalletje van "het niet willen kunnen". Woorden waarvan elke dyslecticus weet dat ze los van elkaar horen schrijf jij aan elkaar en andersom. Verder is het beginnen met een hoofdletter en eindigen met een vraagteken elke 6-jarige al aangeleerd.
Dus ik snap niet dat er voor dit taalgebruik sympathie wordt getoond. Je haalt het niveau van de site ontzettend naar beneden en ik vind je verschijning ontzettend irritant.

Antwoorden (12)

Katten poepen niet op de stoep, voor katten zijn geen speciale afvalbakken enz.

Ze kosten gewoon minder voor de overheid.

Daar komt nog eens bij dat vrijwel alle honden buiten poepen terwijl de meeste katten thuis een bak hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Naar mijn mening is er geen legitieme reden aan te wijzen waarom er voor honden wel belasting betaald moet worden en voor katten niet.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor honden heb je hondentoiletten en hondenspeelweiden. Die kosten geld. Dat wordt betaald (als het goed is) uit inkomsten uit hondenbelasting.

Zodra er van belastinggeld kattenvoorzieningen gemaakt worden, komt er ongetwijfeld ook kattenbelasting.

Overigens: ben jij ooit op straat in een kattendrol gestapt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb tig keer in een kattendrol gegrepen bij het werk in de tuin. Ik telde vijftig kattendrollen per week. Met hondendrollen heb ik dat nooit gehad. Bij mijn vriendin verschijnen elke nacht twee tot vier kattendrollen op het gazon. Meestal zie je die wel, maar 't is smerig, het stinkt, dus je moet die troep verwijderen. Als het gras een tijdje niet gemaaid is, zie je die drollen niet eens. Dus ja, dan stap je wel eens in een kattendrol. KATTENBELASTING, METEEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dan het kattendrollen probleem opgelost?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn tuin lijkt wel een kattebak
Hondenbelasting werd bedacht in de middeleeuwen. In die tijd bestond er nog hondsdolheid en ook gaven de vele honden heel wat overlast. Mensen bezaten hondenkarren, voornamelijk de armen maakten daar gebruik van. Om de ziektes te bestrijden en om overlast tegen te gaan, werd hondenbelasting geheven. De hondenbelasting is gebleven, ook toen hondsdolheid naar de achtergrond verdween en toen de hondenkarren allang verdwenen waren. Zwerfhonden zien we in Nederland ook niet echt meer...

In 2009 besloten 6 vooruitstrevende gemeentes om voortaan geen hondenbelasting meer te heffen. In verschillende gemeentes is het bezit van honden dus helemaal gratis.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kudo.
Katten poepen ook overal en nergens.

Bij mij poepten ze in de tuin. Ze begroeven het wel, maar toch. Gelukkig heb ik mijn tuin katdicht kunnen maken.

Bij mijn vriendin poepen ze op het grasveld. Heel smerig.

Ik heb al sinds januari of zo een buurkat die elke nacht aan het krijsen is. Dat krolse geluid. Word ik wakker van. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen? Ik kan nu slechts bedenken: vermoorden, of ontvoeren en 600 km verderop vrijlaten - wat wellicht neerkomt op vertraagde moord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, ik proef veel met moeite ingehouden woede en frustratie. Mijn 72-jarige moeder heeft sinds een jaar nieuwe buren met twee katten. Ze houdt van tuinieren en van haar twee vijvers. Dat plezier is helemaal weg door die katten. Praten met de buren helpt niet. Ze woont al 35 jaar in dat huis maar denkt nu serieus aan verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat de katten haar tuin niet meer makkelijk *uit* kunnen. Een kat wil altijd een snelle vluchtweg hebben. Is die er niet, dan zal de kat niet meer in de tuin komen. Bij mij heeft dat geholpen. Mijn tuin is nu katvrij. Nu alleen dat gejank nog weg zien te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de tip, maar de tuin dichtmaken is nauwelijks uitvoerbaar. De omtrek is ongeveer 60 meter en de omheining bestaat voornamelijk uit coniferen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een schrikdraad set die ze ook voor vijvers gebruiken, daar kan wel 100m. draad op . Plaatsen op de schuttingen waar ze vaak over komen en na een geweldige miauwwwwwwwwww zijn ze weg en komen daar niet meer terug. Voor de kattenliefhebbers:het is volkomen veilig voor de kat, alleen een aanslag op hun stembanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ietwat moeilijk mikken, maar een goed geplaatste emmer water doet ook wonderen. Heb al een tijdje geen kat meer gezien!
Ben ik even blij dat deze gemeente de 'hondenbelasting' heeft afgeschaft...

En ja. Ik heb een hond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden geven veel meer overlast.
Katten zijn liev.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden geven alleen overlast als de eigenaar ze niet kan opvoeden. Dat probleem is dus aanwezig, maar vermijdbaar. Katten geven altijd overlast - lees alle verhalen over drollen, al dan niet ingegraven, al dan niet bovenop het gazon. En openraamslapers worden uit hun slaap gehouden door een vreselijk gekrijs, het hele jaar door. Alleen als het regent zijn die rotbeesten stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dat valt toch wel mee. Ik slaap ook met open raam, maar ik slaap gewoon door die enkele kat heen. En ook door het nachtelijk gekwaak van honderden kikkers in de komende maanden.
Goeie vraag. Ook ik heb behoorlijk last van kattenpoep in de tuin(zelfs op het gras!). Dat het de gemeente wel degelijk iets kost om kattenpoep op te ruimen blijkt uit het volgende artikel uit Trouw:
"Een ruime meerderheid (57 procent) van alle Utrechters is voorstander van een kattenbelasting. Dat is de opvallendste uitkomst van een enquête die het gemeentebestuur hield onder duizend ingezetenen. De vraag over kattenbelasting was een initiatief van een burger. Hij vindt dat kattenbezitters een speciale heffing zouden moeten betalen voor de verwerking van kattenbakvulsel. Slechts één op de drie ondervraagden is het daar niet mee eens".
En als je even googled op kattenbelasting kom je erachter dat er velen met u zijn die vinden dat er kattenbelasting betaald moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van de Antwoordman is correct.

Daarbij kan ik nog aanvullen: in de wet is geregeld dat de hondenbelasting een algemeen dekkingsmiddel is. Dat wil zeggen ze wordt niet met een specifiek doel geheven. Veel mensen denken dat de hondenbelasting wordt geheven om de kosten van poepopruiming te betalen. Dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook raar dat er wel hondenbelasting betaald moet worden (zelfs als de hond de tuin niet uitkomt) maar geen kattenbelasting.

Oh en elke keer dat ik hondenbelasting hoor moet ik weer terugdenken aan een vriend van mij. Hij had de hond van zijn ouders 1 weekje te logeren. Het beest is er nog geen drie dagen of: "Ding Dong"... Hond blaffen. Vriend doet de deur open, inspecteur van de gemeente. "U heeft een hond?"
"Nee, ik heb geen hond" zegt hij met droge ogen (en op de achtergrond het beest maar keffen).
"U heeft geen hond?".
"Nee, ik heb geen hond"

Na kleine uitleg dat het een "leenhond" was, vond de inspecteur het wel best (mooi dat hij twee weken later weer terug was om te kijken of het beest echt wel weg was).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben zowel een hond(je) als een kat en ook wij betalen dus hondenbelasting. Waarom de gemeente geen kattenbelasting kent, zal te maken hebben met het feit dat een hond meer overlast veroorzaakt dan een kat. Hiermee bedoel ik dus voornamelijk drollen op het veld, stoep etcetera. Natuurlijk zijn er katten die ook overlast veroorzaken en hun behoefte doen in de achtertuin van een vreemde, maar het opruimen van deze drollen kost de gemeente geen geld. Hieraan wil ik direct toevoegen dat een kat met de juiste opvoeding (dus: behoefte op de bak) niet zijn behoefte zal doen in een vreemde tuin.

Het invoeren van een kattenbelasting zou daarnaast erg lastig zijn aangezien er in Nederland veel wilde katten rondlopen en het lastig is om (zoals bij een hond) direct aan te tonen dat iemand in het bezit is van een kat. Ook zal het invoeren van een kattenbelasting helaas betekenen dat veel baasjes hun katten wegdoen of simpelweg achterlaten in het bos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de hondenbelasting er ook mee heeft te maken dat honden meer lawaai maken, katten zijn immers (over het algemeen) vrij stil.

ik heb trouwens nu al wat vragen van je zien staan, en eehm... ooit gehoord van spelling?