Aan de binnenzijde van mijn boot zit 1 m2 flinke roest. Dit raakt geen water, maar kan dit toch een gat veroorzaken? indicatie welke termijn?

Kan roest zich door het ijzer heen vreten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele vierkante meter? Ik hoop dat je weet waar het door veroorzaakt wordt, en die oorzaak al weg hebt kunnen nemen. Want dat is niet goed.

Het beste antwoord

Hoe snel roest voortwoekert hangt o.a. af van de vochtigheidsgraad. Als het binnen zit op een droge plek kan dat wel een paar jaar duren. Maar ik zou toch z.s.m. die plek ontroesten en behandelen met een goede primer. Stalen boten en roest zijn beslist geen vrienden van elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zat op een lastig te bereiken plaats, maar ben verstandig geweest en heb de roest verwijdert en behandeld. Zekere voor het onzekere...

Andere antwoorden (5)

Dat is zo niet te zeggen. Het hangt van verschillende factoren af.
De dikte van het ijzer,de vochtigheidsgraad etc..
Het beste is om de roest te verwijderen en het metaal te bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de lucht bevindt zich ook vocht zodat de oxidatie zeker door zal gaan. Hangt af van de dikte van 't staal hoelang je het nog droog kan houden. Conserveren dus......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar een wrak op zee er soms 100 jaar ligt zal doorroesten nog wel even op zich laten wachten.
maar verzwakken kan wel.

Roest weghalen en een goede roestwerend middel smeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u de oxidatie zijn gang laat gaan kunt u op den duur
naar buiten kijken waar nu de roestplek zit.
Ontroesten met bv een roterende ronde staalborstel
en goed in de ijzermenie zetten houdt het procede tegen.
Voor de juiste beschermingslakken onder of boven de waterlijn kunt u het beste naar een jachtwerf gaan om u
zich daarover te laten informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan roest zich door het ijzer heen vreten?

simpel gezegt: JA