zouden de allochtone echtgenotes van de pvvers ook hun tweede paspoort ingeleverd hebben? Waarom horen we daar niets over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EchtgenoteS? Waarom niet echtgenoteN? Of gewoon partners?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een veel betere vraag: allochtone PVV'ers? Die zijn er ook nog.
Utrecht
13 jaar geleden
Wilders' eigen vrouw is van Hongaarse afkomst. Zou zij haar Hongaarse paspoort nog hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel, Loenie. Dat heeft te maken met gesplitste loyaliteit. Het minste wat je van een bewindspersoon mag verwachten is dat hij volledig in dienst van Nederland staat, zonder dat een andere staat daarbij een rol speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan zijn er ook nog landen die het niet toestaan om je nationaliteit op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Utrecht. En Hongaren hebben de pest aan moslims (al generaliseer ik misschien een beetje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: jij hebt het geprobeerd, dat maakt wel alle verschil van de wereld. Vergelijk bijvoorbeeld met de Thaise die Nynke hieronder noemt die juist haar Nederlandse paspoort zou inleveren als ze zou moeten kiezen. Die mensen zijn er ook. En zouden wat mij betreft geen bewindspersoon moeten kunnen zijn.

Antwoorden (6)

Denk ik niet. Je levert niet zo makkelijk je identiteit in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je tweede nationalioteit dan je identiteit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je paspoort geeft aan wie je bent en waar je vandaan komt. Het is dus je identiteit. Ik heb een Thaise schoonzus die zal never haar Thaise paspoort inleveren. Ze is en blijft Thais ook al is ze meer dan 10 jaar in Nederland.
Ze geeft liever haar Nederlandse pas terug als ze moest kiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt een hoop. Waarom kiezen voor een nieuwe nationaliteit als je die nieuwe nationaliteit zou verloochenen als puntje bij paaltje komt? Ze had toch ook Thaise kunnen blijven en niet Nederlander kunnen worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de situatie van nu niet vergelijken met 10 jaar terug. Op een gegeven moment weten mensen niet meer waar ze precies thuis horen.
Het heeft trouwens niets te maken met financien hoor. Ze is altijd financieel onafhankelijk geweest maar ze werd toevallig verliefd op mijn broer. Ook geen leeftijdsverschil hoor! hij 45 zij 43
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet zo in de verdediging te schieten, ik heb geen moment gedacht aan postorderbruiden, zoals jij nu lijkt te impliceren. Ik heb zelf ook een Vietnamese tante. En tussen haar en mijn oom is er wél een leeftijdverschil. Ze werden gewoon toevallig verliefd. Tussen alle verhalen door waar je cynisch van kan worden, gebeurt dat ook gewoon nog. Wat was er tien jaar geleden anders waardoor een Thaise blijkbaar noodgedwongen moest kiezen voor de Nederlandse nationaliteit zonder daar vollédig voor te kiezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou reactie lokte dat bij mij uit. Sorry daarvoor. Maar toch is het zo dat wanneer ik dat tegen iemand zeg dit vaak wel wel het eerste is wat wordt gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin. Ik dacht daar ook niet aan. Maar je geeft wel het probleem aan waar Wilders op doelt. Een politieke functie zou nooit door jouw schoonzus kunnen worden vervuld. Dat is vragen om problemen. Jouw schoonzus kan een voorbeeld nemen aan de chinezen, die hun identiteit en kultuur in stand houden, maar verder loyaal zijn aan het land waarin ze leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinezen leveren ook niet hun paspoort in. Anders is het als ze problemen hebben in hun eigen land. Dan doen ze het graag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist woesteling helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze discussie valt toch wel mee?
Nou de vrouw van Widers niet volgens mij en ik vindt het onzin om er 2 te bezitten. Je bent of het 1 of het ander, 1 paspoort is genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook PVV ers houden werk en privé gescheiden.
jc54
13 jaar geleden
Dat zou kunnen komen omdat de PVV vooral bezwaren heeft tegen een dubbele nationaliteit van bewindspersonen. Ook kun je ergens in het verkiezingsprogramma lezen, dat mensen die de Nederlandse nationaliteit willen verkrijgen, hun paspoort van het land van herkomst moeten inleveren.

Nergens vind ik terug, dat mensen die al Nederlander zijn, èn geen minister of staatssecretaris zijn, èn een dubbel paspoort hebben, ze dat 2e paspoort in zouden moeten leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Nederlandse wet staat, dat je je Nederlandse paspoort verlies als je bij een buitenlandse overheid in dienst treedt. Ik heb twee maal een ontheffing van HM (Juliana en Beatrix ) gehad. Als je dat niet hebt en toch doet, dan ben je onherroepelijk stateloos.
Het probleem met de dubbele paspoorten zit ook niet in Nederland, maar in het land van oorsprong. Zo moet een Turkse jongen, die hier is geboren van genaturaliseerde ouders, toch in Turkije in militaire dienst. Een Marokkaan kan zijn Marokkaanse paspoort niet inleveren.
Dus Wilders heeft makkelijk praten, en ik denk dat het heel kortzichtig is om tweede generatie buitenlanders niet tot alle functie toe te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je aan deze wijsheid? Hebben PVV-ers (wie/wat zijn dat eigenlijk?) allochtone echtgenoten en hoe zit het dan met de echtgenoten? En hebben/hadden deze 2 nationaliteiten? Twee paspoorten (en wel meerdere) heb ik n.l. ook wel.
De meeste PVV stemmers zijn Limburgers en die hebben alleen maar identiteitsbewijzen. Daarom hoor je daar niets over.