Wat is de cvv2 code op je bankpas?

als je op internet moet betalen met je pasje, staat er bij een engelse site dat je de cvv2 code moet invullen... ik heb geen idee wat dat is.. kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
22.2K

Antwoorden (3)

Het is een extra nummer dat gevraagd wordt bij bijvoorbeeld internettransacties (als de verkoper de pas dus niet daadwerkelijk ziet)

Het nummer zou naast de strip moeten staan waar je handtekening op staat. In Nederland wordt dit niet gebruikt. Het staat ook niet op mijn pas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Card_security_code

Toegevoegd na 1 minuut:
het is dus iets anders dan het pasnummer dat op de voorkant staat

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb op de onderstaande link gevonden dat als je geen cvv2 nummer hebt, je dan allemaal nullen in moet typen:

http://nl.giganews.com/cvv2.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ken het alleen van de kredietkaart. Op elke kredietkaart staat op de achterkant een code van drie of vier cijfers.
Waarschijnlijk staat er ook dat je moet betalen met een creditcard, niet met je bankpas. Dat zou verklaren waarom je niet weet wat de cvv2-code van je pasje is: je pasje heeft dat helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de code die op de achterkant van je creditcard staat en dan alleen de laatste 3 cijfers