Water in afwasmachine loopt niet meer weg. Wat te doen? Onstopper? Of veer gebruiken of een specialist inhuren of?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk is de pomp kapot!
Of hoor je de pomp nog wel?
Als je de pomp wel hoort maar het water blijft dan heb je een verstopping!

Als je zelf handig bent zou je iets kunnen proberen, maar om eventuele extra schade te voorkomen een prof. bellen.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou altijd met de dingen beginnen die je zelf kunt doen en geen geld kosten, de veer dus. Daarna ontstopper en als dat niet helpt een monteur.

Maar belangrijk is dat het apparaat wel pompt, anders kan de pomp kapot zijn en dat kun je bijna niet zelf verhelpen.
paulus811
13 jaar geleden
Kijk eens in de beschrijving van je wasmachine. meestal staat achterin het boekje hoe je bepaalde storingen zelf kunt verhelpen. Vaak is de pluizenzeef verstopt, er hoeft maar een knoopje los te zijn geraakt van een kledingstuk en als dat langs de rubberen band glipt is het al gebeurd.
Misschien zit er een slangetje waarmee je handmatig je water kunt laten weglopen, mijn AEG had dit verstopt achter een plaatje. Heb je geen beschrijving meer, google eens op internet of ga naar de site van je wasmachine fabrikant, vaak kan je zo ook aan de gebruiksaanwijzing komen van dat model dat jij hebt.
Kijk ook even na of je nog garantie hebt. Tja, als je pomp kapot is zal je toch een reparateur moeten laten komen, want die moet dan vernieuwd worden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij stoppen meestal geen kleren in een afwasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een vaatwasser, niet een wasautomaat. Maar het zou best hetzelfde probleem kunnen zijn, veel mensen (ik ben geen uitzondering) zijn laks met het schoonmaken van het filter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Suzy maar het is zo simpel als 1x1? ;-)
Ga ik nu even de vaat uit de wasmachine halen
amc
13 jaar geleden
Dames, ik heb niet goed gelezen, ik geef het hierbij volmondig toe (heb net cupcakes gebakken en die zijn nl net klaar en moeten getest met een kop koffie) Er is geen leukere manier om te GVen dan zo!
SuzyQ@ bedankt voor je positieve reactie, ik vind het al er genoeg dat ik een fout maak.;)
amc
13 jaar geleden
Oeps; erg moet het zijn.
Even kijken waarom het water niet meer wegloopt. Filters schoonmaken en vaak zit er aan de voorkant van je vaatwasser een opening op je pomp waardoor je kunt kijken of er iets in zit wat je pomp tegenhoud. (er glipt wel eens iets door de filters)
Loopt de pomp wel kan het zijn dat de verstopping verder zit bijv. in de slang of afvoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst kijken hoe oud het apparaat is. Is hij ouder dan 5 jaar dan is reparatie niet zinvol. Een nieuwe (met dus garantie) kopen is dan veel slimmer.