hoelang kun je een net geplukte vijg bewaren? en hoelang blijft hij lekker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

ik eet de vijgen rechtstreeks van de boom, dat is het lekkerst.
ik had ze een keer op de fruitschaal gelegd, na een dag vond ik ze toch niet meer zo lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie ze ook weleens in de winkel, of op de markt, dan zijn ze toch ook wel een week oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geplukte vijgen kun je 1 a 2 dagen bewaren in de la van de koelkast.
Vijgen met bruine vlekjes op de schil zijn al bedorven of zullen het binnen enkele uren zijn, dit geldt niet voor beschadigingen (het is een schimmel die de suiker van de vijg in zuur omzet en de vijg oneetbaar maakt)
Goed verpakte vijgen drogen minder snel uit en zijn daarom meestal beter dan los verkochte.
Soms worden vijgen met een waslaag behandeld om de houdbaarheid te verlengen, dit moet vermeld worden.