Een man blijft altijd kind alleen het speelgoed wordt duurder. Zit er een kern van waarheid in deze uitspraak?

En zo ja... leg uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Het kind in de man zal nooit verdwijnen, het speelgoed wordt alleen duurder omdat telkens weer de grens verlegd wordt.
Een zeepkist is leuker dan een oude kinderwagenonderstel. Een brommer is leuker dan een fiets. Een auto leuker dan een scooter.
Het kind van binnen wil steeds meer en meer en meer ! Totdat het kind de 50 jaar gepaseerd is. Het speelgoed moet nu vooral functioneel zijn en makkelijk te bedienen.
Passeerd het kind de 60 jaar, dan is het speelgoed steeds minder waard voor hem. Met een glimlach kijkt hij naar anderen die vol vuur praten over hun nieuwe aanwinst en kijkt hij weer verder in zijn album met foto's uit die goede oude tijd.
Dan komt hij weer de foto's tegen van zijn eigen speelgoed van vroeger, heel vroeger. terwijl het kind in hem zachtjes wegdoezelt in het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Pa koopt soms speelgoed voor z'n kind, en zegt dan : je bent eigenlijk nog te klein om er mee te spelen.Dat mag alleen als pappa er bij is....Intussen is pappa vaak met het kind aan het spelen,wat hij normaal vroeger nooit deed.
Treintje,op afstand bestuurd vliegtuigje enz.

Toegevoegd op 16-05-2009 23:39:32
Ik deed/doe het nu met m'n kleinzoon........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die uitspraak geldt niet voor alle mannen. Maar helaas wel voor het merendeel.
Ik bedoel dat jongens als ze een jaar of 16 zijn eigenlijk geinitieerd zouden moeten worden tot man, maar dit is helaas afgeschaft in de westerse cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh jah, zo herkenbaar!

Ik liep afgelopen week nog met mijn vrouw langs een speelgoedwinkel waar reclame werd gemaakt voor een electrische racebaan.

Het merk weet ik niet meer, maar ik moest gelijk terugdenken aan mijn jeugd.
Ik wilde toe ZO graag een Scalectrix-racebaan, maarja; daar was helaas geen geld geld voor......

Na een behoorlijk lange tijd had ik zelf voldoende gespaard (en bij de familie gebeld) voor "the second best": een HotWheels set.
Urenlang heb ik me ermee vermaakt!

Heel even speelde ik met de gedachte om de reclame-aanbieding te kopen, tot mijn vrouw mij eraan herinnerde dat we drie katten hebben en dat ik dan waarchijnlijk meer bezig ben met het zoeken naar m'n autootjes dan met racen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat plaatjes soms zoveel meer zeggen dan woorden, 1 van me'n speeltjes. Geboortejaar en bouwjaar van het speeltje zijn gelijk.

Toegevoegd op 17-05-2009 00:30:44
+eigenaar tussen Geboortejaar en en in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar hetzelfde geldt voor vrouwen.
In elk mens blijft het kind dat hij/zij eens was aanwezig. Dat is "aangeboren".

Meisjes spelen met poppen die ze later zelf worden. Haartjes kammen, kleertjes aandoen, opmaken, etc.

Jongens klauteren en spelen met autootjes. Laten beklimmen ze de Kilimanjaro of kopen een Porche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens herinner ik me nog dat ik op de kleuterschool niet in de poppenhoek mocht spelen, wat dat was voor meisjes!
Ik ben het nog aan het inhalen :-)
Onze hele wereld hangt van mannenspeelgoed aan elkaar.
Als je nagaat wat we gezamenlijk aan auto's en het rijden er in uitgeven, daar kun je een openbaar vervoer aangevuld met taxi's voor laten draaien waarmee je gemakkelijk, comfortabel en snel overal zou kunnen komen. Maar wij vinden dat niet leuk.
Als je kritisch kijkt naar wat nodig is om te overleven en dat afzet tegen wat wij hebben dan zie dat we erg veel speelgoed om ons heen hebben.
En de wereld zou natuurlijk stomvervelend zijn als iemand al ons speelgoed zou afpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom uit je cocon, je spreekt over ons. Als je over mij spreekt moet je ook jouw hobby kenbaar maken voor rechtvaarding kan volgen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen probleem mee om te vertellen dat ik ook veel speel; GV is een spel wat ik veel speel, ik speel gitaar, fotografeer of pruts aan oude radio's, maar ik snap niet wat dat aan mijn antwoord toevoegt en met rechtvaardiging heeft het volgens mij helemaal niets van doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rechtvaardiging was een beetje zwaar aangezet, maar ik rekende dat de mij kennende GV gebruikers de ironie er wel van in hadden kunnen zien. Aan je hobby's te zien kan ik me wel indenken dat je de wereld zonder speelgoed stom vervelend vindt. Al hoewel ik voor het oude chemische doka gebeuren wel het meeste waardering op kan brengen neem ik aan dat je voor de groenere digitale kant aan de slag ben?.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik fotografeer digitaal tegenwoordig, maar ik probeer niet de heilige uit te hangen hoor,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar het is inderdaad ironisch dat wij mensen met al ons verstand wel kunnen bedenken hoe we zouden moeten leven zonder oorlogen, honger of milieurampen, maar we zijn niet opgewassen tegen de 'chimpansee' in ons. Ook ik val voor de milieuvervuilende biefstuk.
Een man blijft kind totdat hij een echte man wordt... Zolang hij geen echte man is blijft het dus een kind en een kind koopt speelgoed en dat groeit met zijn beurs mee...
Als dat altijd zou zijn, zou dat impliceren dat er geen echte mannen zijn, dat is niet zo, er zijn wel degelijk echte mannen, maar die kom je niet snel tegen, dat klopt...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spelen echte mannen met GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker... LOL...
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat men zo laagdunkend doet over het feit dat er mannen zijn die het fijn vinden in hun vrije tijd met "speelgoed" te spelen.

Ikzelf houd ervan om te gamen (ik heb een Nintendo DS). Sommige mensen vinden dat vreemd, maar ik denk dan: Ik doe er niemand kwaad mee, dus wat is het probleem?