waarom kan ik goede zinnen maken als ik moe ben?

want ik ben nu best wel moe maar kan niet echt goede zinnen maken terwijl ik gewoon op een ochtend wel goed kan typen enzo...weet iemand waardoor dit komt?

sorry als jullie raar gaan opkijken naar mijn vraag..

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel geen!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Misschien dacht je dat denken vanzelf gaat, maar niets is minder waar. Je hersenen consumeren een vijfde van alle eiwitten die je binnen krijgt en als je moe bent heeft je lichaam geen zin meer om ook voor je hersenen de kachel nog eens flink op te stoken. Alles moet dan op een wat lager pitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk gewoon dat als je moe bent, je hersens ook moe zijn en dat je je dan minder goed kan concentreren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt, vermits je moe bent, daarom kun je geen goede zinnen maken. Je hersenen werken dan niet meer optimaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
consentratie gebrek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je vraag goed leest weet je misschien zelf we.......................................................................................................concentratie.... wel goed lezen wat je geschreven hebt

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je je vraag goed leest weet je misschien zelf wel.....concentratie.
wel goed lezen wat je geschreven hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whoaahhh... omdat je dan niet uitgeslapen bent. Goed dat je je goede vraag hebt kunnen verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja op 1 of andere manier lukte het niet om die zin nog aan te passen en miste een lettertje en viel de rest buiten beeld.
Uitgerekend bij deze vraag hihi.
Nu nog even afwachten hoe lang het duurt voordat ze door heeft dat haar vraag niet goed gesteld is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ja inderdaad best wel raar dat als ik moe ben niet veel kan doen
Omdat je moe bent! Dan merk je dat taalgebruik toch wat denkwerk kost, en dan wordt het dus moeilijker om goede zinnen te formuleren.
Gewoon lekker naar bed gaan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat als je moe bent je onderbewuste de overhand krijgt , kan het moeilijk uitleggen maar zoiets als nadenken als je een trap oploopt, gaat beter als je niet er bij stilstaat, om maar een woordspelinkje te gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je het woordje "geen" vergeten was, is een mooi voorbeeld.
Het is gewoon omdat je dan minder concentratie hebt.
Zo kun je ook minder goed rekenen of autorijden als je moe bent. Een mens heeft nou eenmaal rust en slaap nodig om goed te functioneren.