waarom slaapt men niet 's ochtends?

waarom slapen mensen altijd als het donker word?
en als het licht word,is iedereen actief??
waarom kan het niet andersom??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Als het donker wordt, dan maken je hersenen Melatonine aan. Dit is een stof die je doet slapen, op een natuurlijke manier.

De evolutie van de mens heeft ons zo gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een mooie link erbij gezocht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat als het licht is buiten je meer kan doen,
kinderen kunnen in het licht naar school fietsen bv.
in de tuin werken enzo gaat ook beter overdag,

Bovendien kunnen de meeste mensen beter slapen als het donker is, dan is het vaak ook wat koeler op de slaapkamer
13 jaar geleden
Stel je nou eens voor, dat iedereen altijd 's nachts zou werken en naar school gaan en overdag zou slapen. We zouden nooit meer de zon zien, nooit de natuur zien, nooit meer alle andere mooie dingen zien.
Je zou overal kunstlicht voor nodig hebben met de bijkomende kosten en nadelen voor het milieu.
Daarom dus!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap zoooo graag 's ochtends :-)
Ik ben een nachtmens (als ik de kans krijg), en ga het liefst naar bed als het licht wordt.
Dus het 'altijd' in je vraag klopt niet helemaal.
Onze maatschappij is wel erg ingesteld op 'negen tot vijf', dus de meeste mensen zijn in die uren zeker wakker, tenzij ze een specifieke reden hebben om op andere uren wakker te zijn: mensen die 's nachts werken bijvoorbeeld.