mn laptop kraakt en kan de operating system niet vinden. Nu is ie dood of valt het nog te redden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Klinkt als een kapotte harde schijf. Die is wel te vervangen, maar je zult alles opnieuw moeten installeren.
13 jaar geleden
Dan is de harde schijf overleden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kans op redding van de bestanden is uiterst miniem. Of je betaald een vermogen aan een gespecialiseerd bedrijf.
Nu ie toch kapot is: zet er een SSD schijf in. Die zal je nooit horen kraken, en je OS start en werkt veel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1000 euro per Gig datje terug wilt, heeft onze leerkracht laatst verteld. Het is pas echt de moeite als echt heel je leven erop staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een beetje achterhaald (tenzij je disk in de fik gestaan heeft o.i.d.). Zo duur was het vroeger inderdaad. Tegenwoordig kan 't wel een stuk goedkoper, hoor. (Maar nog steeds erg duur.) Uiteindelijk zullen de prijzen weer stijgen, want SSD gaat HDD helemaal vervangen. Dat duurt niet zo lang meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt weer eens gelijk ;), mijn leerkracht dateerd dan ook weer uit de jaren stilletjes.
kraken duid eerder op een probleem van hardware niet van software, waarschijnlijk de ventilators die volgeperst zijn met stof of je harde schijf die heel veel gefragmenteerd is. Je defragmenteerd hem best eens, maakt hij nog geluid? dan laat je best de laptop eens inwendig kuisen.

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry, wil je laptop niet opstarten? dan is je harde schijf inderdaad dood, en als je er toch bij bent investeer je inderdaad best in een SSD (solid state drive) bekijk het als een grote memorystick :) je mag er dan zoveel mee rondschudden als je wilt, hij zal niet doodgaan. Windows 7 zal je dan ook weer moeten aanschaffen. Maar soms zijn er goedkopere manieren. Als je student bent krijg je windows 7 voor 50 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt niet... Windows7 is zeker geen vereiste.
Blijft lekker bij XP, zou ik zeggen.
Windows7 is wel geoptimaliseerder voor SSD schijven t.o.v. XP. Toch is XP beter. Win7 is teveel een kermis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of Ubuntu natuurlijk, als je geen gamefanaat bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jah, waar vind je nog legaal een windows xp versie? Dat weet ik persoonlijk niet. Toegegeven ben ik ook meer fan van XP. of Mac os X maar ja die krijg je niet legaal op je gewone pc :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als je XP nog hebt liggen ofzo, gewoon doen. Zelfs ook als je persé Win7 wilt hebben: éérst XP installeren, en dan Win7 ernaast (dus niet upgraden, maar er naast installeren). Er is nog software en hardware zat die niet (meer) onder Win7 werkt.