dieren zijn monogaam zodra er sprake is van gelijkheid tussen mannetjes en vrouwtjes.Zoals bij de zwanen,hun verenkleed.Er is geen verschil te zien tussen mannen en vrouwen onder zwanen,dan weet je dat ze monogaam zijn.
Ze blijven hun hele leven bij elkaar zelfs bij overlijden zoeken ze géén nieuwe partner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De monogamie is een bijzondere en intrigerende gedragsvorm waar veel onderzoek naar verricht is. Tijdens dit onderzoek is er zo'n 2 jaar geleden een spectaculaire theorie ontwikkeld over de fysiologische verklaring van de monogamie. Een aantal onderzoekers beweren dat monogaam gedrag veroorzaakt kan worden door hormonen. Zij veronderstellen dat hormonen een belangrijke rol zouden kunnen spelen bij het "trouw blijven" aan een vriend of vriendin.

Zie voor meer informatie onderstaande bron:

HdW